Prečítané 9565x | 0

8 jedál a nápojov, ktoré vám pomôžu sa lepšie sústrediť


8 jedál a nápojov, ktoré vám pomôžu sa lepšie sústrediť

Opäť odkladáte povinnosti? Čítate tento článok namiesto toho, aby ste sa venovali práci? Každému sa to stáva. Ale máme dobrú správu: Zastavenie cyklu prokrastinácie by mohlo byť tak jednoduché ako dať si desiatu.

Ukázalo sa, že existujú potraviny a nápoje, ktoré dokážu zmierniť vašu tendenciu rozptyľovať sa -alebo jej úplne zabrániť. Jen McDanielová, hovorkyňa Akadémie výživy a dietetiky, odporúča niektoré z jej obľúbených jedál, posilňujúcich koncentráciu a pomáhajúcich obmedziť mrhanie časom na minimum.

1. Káva + Škorica

Môže sa zdať samozrejmé, že vám káva zlepší náladu a pomôže sústrediť sa, ale vedeli ste, že dve až tri šálky denne naozaj dokážu zlepšiť dlhodobú aj krátkodobú pamäť? Podporte jej mozog posilňujúci účinok môžete podporiť a zvýšiť pridaním trochy škorice. Štúdia z roku 2009 objavila, že už vôňa tohto korenia môže viesť k zvýšeniu pocitu bdelosti a zníženiu frustrácie.

2. Zelený čaj

Tento prastarý nápoj obsahuje L-theanínn, aminokyselinu, ktorá podporuje tvorbu alfa mozgových vĺn (podobne ako meditácia), ktoré sú spojené s relaxáciou a sústredeným pokojom. V prípade, že svojmu telu nechcete spôsobiť šok obrovským prívalom kofeínu z kávy,  je tento čaj ideálny na popoludňajšie popíjanie.

3. Správne raňajky

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa vôbec. McDanielová odporúča vlákninou nabité ovsené vločky a vajíčka bohaté na proteíny. V porovnaní s viac spracovanými, rafinovanými produktmi ako sú kukuričné lupienky, bagety alebo nutričné tyčinky vám poskytnú podstatne viac energie. Nech vám ani nenapadne dať si koláče, lebo budete na svojom pracovnom stole spať až do desiatej.

4. Bobuľovité ovocie

Konzumácia tmavo pigmentovaného ovocia, ako sú čučoriedky, znižuje riziko Alzheimerovej choroby,  niektoré štúdie ukazujú, že ich konzumácia dokáže zvýšiť koncentráciu a zlepšiť pamäť až na nasledujúcich 5 hodín. Vďaka všetkým antioxidantom, ktoré zvyšujú prietok krvi (a teda kyslíka) do mozgu, tak zvládnete duševné úlohy ľahšie a jednoduchšie. Skúste si toto ovocie pridať do ovsených vločiek na raňajky alebo do popoludňajšieho šalátu.

5. Horká čokoláda alebo kakaový prášok

Bolo preukázané, že tmavá čokoláda zvyšuje prietok krvi do mozgu a dokonca už aj také malé množstvo čokolády ako 10 g denne dokáže pomôcť chrániť pred stratou pamäti súvisiacou s vekom. Bonus: Čokoláda tiež stimuluje uvoľňovanie určitých chemických látok v mozgu zvaných  neurotransmitery, zodpovedných za náladu.

6. Voda + citrón

Všetko, čo potrebujete, môže byť len jeden - dva poháre vody. Štúdie dokazujú, že dehydratácia môže veľmi negatívne ovplyvniť pamäť a celkové fungovanie mozgu, ďalší výskum zase zistil, že vôňa citrónu zlepšuje výkonnosť pri riešení úloh vyžadujúcich vysokú koncentráciu.

7. Repa

Táto koreňová zelenina je nabitá diétnymi dusičnanmi, ktoré sa v tele menia na dusitany, zvyšujúce prietok krvi a kyslíka do mozgu. Nie ste práve fanúšikom zemitej chute repy? Skúste ju upiecť, aby sa dostala do popredia ich prirodzená sladkosť, alebo ich odšťavte.

8. Mätový čaj

Tento chutný nápoj dokáže aj bez kofeínu zdvihnúť náladu. Štúdie preukázali, že vôňa mäty piepornej tlmí úzkosť, odstraňuje únavu a dokáže zvyšovať motiváciu a výkon.

Preložené z: http://www.prevention.com/food/foods-and-drinks-help-focus

17.04.2016 22:38 | Zdravie a strava 0


Silvia Benková
Robiť dobro je ako striekať parfém na druhých, trochu vône vždy zostane aj na vašich vlastných rukách.


V diskusii ešte nie sú žiadne príspevky, pridajte prvý!

Pre pridávanie komentárov sa prihláste alebo zaregistrujte.