Argo

Zaregistrovaný od: 16.11.2014 13:57
Počet komentárov: 10
Priemerné hodnotenie: +1.5

Komentáre užívateľa

06.02.2015 11:31 | komentár ku článku Americký záujem o ukrajinskú černozem

Hodnotenie: 0

Buko chápem tvoju rozhorčenosť, ale toto nie je cesta. Aby nedošlo k omylu. Je užitočné sa "správne naštvať" a poukazovať na nekalosti, ktoré sa vo svete aj u nás dejú (a niečo s tým robiť). No ak sa až moc nad tým rozčuľujem, nadávam, vkladám do toho silné a negatívne emócie, len podporujem to, na čo sa toľko pajedím. A to predsa nechcem, práve naopak. Skús si prečítať napríklad knihu "Dohoda z nemocí 1" od V. Sineľnikova. Je to tam zaujímavo vysvetlené. ...zobraziť komentár

13.02.2015 19:10 | komentár ku článku Výzva politikom a národu

Hodnotenie: 0

Ak referendum o rodine na Slovensku rozprúdi intenzívny dialóg o kvóre a skutočne zmobilizuje Slovákov, tak svoj účel splnilo bez ohľad na to, či bolo platné, alebo nie. A ak už tak niektorý oplakávajú tie milióny, ktoré toto referendum „zhltlo“, tak by bolo azda namieste z toho vytrieskať nejaký kapitál, no nie?
A práve táto iniciatíva má potenciál – najmä z dlhodobého hľadiska – vytĺcť z toho kapitál mnohonásobne vyšší než referendom „zhltnuté“ milióny (ak si predstavíme, že by sa vďaka nej zlepšila možnosť bežných Slovákov riadiť chod tohto štátu). Takže z tohto pohľadu bolo možno je aj dobre, že referendum bolo „neplatné“. Táto iniciatíva, v prípade ak bude čo i len trocha úspešná, môže dať Slovákom to, čo už fakt potrebujú – reálnu nádej na zmenu.
Osobne si ale myslím, že len vypisovanie našim „voleným zástupom“ je málo (presne ako píše článok - že to môže byť „minimálne začiatok“) . Proste to môžu ignorovať, aj keby sme ich našimi správami doslova utopili. A oni majú „pomerne slušnú dávku „ ignorácie... Chcelo by to nejaké spoločenské stretávanie, diskusie, utvorenie nejakej reálnej stratégie, ktorú by už „naši volený zástupcovia“ museli počúvať. Spoliehať sa môžeme len sami na seba, nie na nich - to je hádam už každému jasné... Zaujala ma napríklad Islandská revolúcia. Tam podobným spôsobom dosiahli čo potrebovali. Hm? Už bolo hádam dosť pohodlných výhovoriek, že Slováci sa na to aj tak vybodnú. Referendum zmobilizovalo milión ľudí. A táto iniciatíva môže aj viac, len ju včas sa správne podchytiť.
...zobraziť komentár

20.02.2015 09:45 | komentár ku článku Debakel provokatérov

Hodnotenie: +3

Je o naozaj veľmi jednoduché: stačí sa sústrediť nie na to, čo kto hovorí, ale kto čo robí. No a "páni provokatéri" svojím konaním hovorili jasnou rečou...:) Ale nemám im to za zlé. Zdiskreditovali sami seba, čo je vlastne bod k dobru. A konečne nabrali odvahu prísť. Samé pozitíva. ...zobraziť komentár

21.02.2015 16:26 | komentár ku článku Debakel provokatérov

Hodnotenie: +1

Čiastočne súhlasím - ľudia zo ZaV si to tam s nimi mohli vybaviť aj elegantnejšie . No spôsob, akým sa tá "partička provokatérov" už od začiatku správala, bola predsa len o nejakú tú triedu nižšie... A vôbec, čo tam vlastne robili, ak im ZaV údajne nestojí ani za povšimnutie? Ako ich má potom spoločnosť brať vážne, keď jedno hovoria a druhé robia? Takže tá "remíza" mi nepríde zas až tak jednoznačná. ...zobraziť komentár

23.02.2015 11:05 | komentár ku článku Debakel provokatérov

Hodnotenie: 0

Nejak tak. Bolo to viac menej prvý krát, čo sa takto "zoči-voči" stretli (ak sa nemýlim), takže nervozita panovala na oboch stranách. Nabudúce už ich určite odpinkajú z väčším nadhľadom. Od ľudí z projektu N nemožno ale čakať, že sa posunú ďalej, že podstúpia skutočnú face to face diskusiu. Na to nemajú argumenty ani odvahu, a teda ani dôvod, práve naopak. A teda s nimi by som už viac nestráca energiu, a venoval sa radšej užitočnejším veciam. Pekne túto myšlienku - aj keď trocha "expresívne" - vyjadruje táto pieseň: https://www.youtube.com/watch?v=g2IXnCAdXV0 ...zobraziť komentár

27.02.2015 16:42 | komentár ku článku Dedičstvo banderovského besnenia

Hodnotenie: +1

Pri všetkej úcte k akýmkoľvek úprimným snahám apelovať na súčasnú „elitu“, aby sa konečne spamätala..., takýto mail ani inú odozvu dostať nemohol! Možno by stálo za pokus prečítať si knihu od Dale Carnegieho „Ako si získať priateľov a pôsobiť na ľudí“. Mne tá kniha v tomto smere spravila viac jasno, než čokoľvek iné. Netrúfam si tvrdiť, že by aplikácia poznatkov z tejto publikácie v tomto prípade spravila učinený zázrak. No možno by sa tak pár ľudí nad svojím konaním skutočne zamyslelo... Veď kto už na útok odpovie kajúcnym sa priznaním a sebareflexiou? Navyše, ak sú to v 9 z 10 prípadov ľudia bez chrbtovej kosti...
P.S.: Je mi jasné, že ani tento príspevok nie je z hľadiska Carnegieho doporučení práve ideálny:).
...zobraziť komentár

19.03.2015 11:17 | komentár ku článku Sme rukojemníkmi NATO

Hodnotenie: 0

Pán Juraj, možno máte v niečom pravdu, ale ja vo vašom príspevku vidím i značnú mieru subjektivity. Ani ja z Banášom v tom rozhovore všade nesúhlasím, ale zas sa mi to jeho pragmatické uvažovanie páči (ostatne asi do toho vidí lepšie než ja). Chce to často krát i vhodnú taktiku, nie len hrdinstvo. Históriu píšu víťazi, nie hrdinovia – určite vám nehovorím nič nové. No uznávam, že aj môj názor je len názor, a že je tiež subjektívny.

Naozaj by ma teda v tomto smere zaujímalo, kde je realita (pravda). Čo by sme mali v tejto situácií robiť tak, aby sa veci pohli správnym smerom? Dovolím si ponúknuť jednu úvahu: Čo je – z dlhodobého a praktického/pragmatického hľadiska – výhodnejšie? Z veľkým krikom odísť z NATO, lebo to je nemorálne zoskupenie, alebo z neho odísť spôsobom, ktorý by sa nedal nijak napadnúť, zneužiť, obrátiť proti nám..?

Zbrklých riešení už Slovensko vo svojich pokusoch „mať sa lepšie“ zažilo viac ako dosť. Výsledok? Sklamanie, frustrácia a totálna otupenosť znova niečo skúšať, totálna skepsa... Ďakujem, neprosím! Robme veci morálne, dajme na frak všetkým tým „Iluminátom“, ale prosím, robme to z rozvahou a takticky. Zistime si všetky fakty, premyslime si postup a emócie si nechajme až na záver... Robme to tak, aby vznikal užitočný „precedens“, že aktivita – tá čestná a úprimná zo snahou mať sa lepšie – má aj nejaký zmysel...
...zobraziť komentár

20.03.2015 17:24 | komentár ku článku Sme rukojemníkmi NATO

Hodnotenie: 0

Pán Juraj, v tomto sa s Vami plne stotožňujem - je potrebná celospoločenská diskusia na veľa závažných otázok. A ako tu správne podotkol preco nie, je potrebné, aby sa Slovensko zobudilo. Už len nájsť spôsob, aby sa tieto dve veci uskutočnili. V tomto smere by som ale rád postupoval smerom "Ako by to šlo. ", nie "Prečo sa to nedá". Lebo na to, prečo sa niečo nedá je expert každý, zvlášť na Slovensku... Ale to je na dlhšiu debatu a trocha odbočenie od témy.

A súhlasím s vami aj v tom, že ide v prvom rade o ten vyšší, morálny princíp (čo sa týka otázky vystúpenia Slovenska z NATO). Chcel som len poukázať na nutnosť uplatniť (obzvlášť v tomto prípade) tento princíp z rozvahou a až po starostlivom uvážení všetkých faktov. Pretože si myslím, že v opačnom prípade by sa to mohlo veľmi ľahko otočiť proti nám (a teda aj proti tomu vyššiemu princípu). To je celé.
...zobraziť komentár

03.04.2015 13:30 | komentár ku článku Kabaret trápnosti RTVS a CEPI

Hodnotenie: 0

Načo veľa slov:
1. V čom je problém?
2. Čo tento problém spôsobilo?
3. Aké sú všetky možné varianty riešenia problému?
4. Ktoré riešenie navrhujete vy? ...zobraziť komentár

15.04.2015 17:25 | komentár ku článku Zem a Vek udeľoval ocenenia PROMETHEUS

Hodnotenie: +1

Tento článok mi dal vodu na mlyn. Prejdem rovno k veci.

Čo tak urobiť nejaký „zoznam riešení“ , vytvoriť akúsi „mapu“, ako sa dostať z bodu A do bodu B? Taký (pomerne konkrétny) prehľad o tom, ako postupovať, aby sme mohli napraviť dnešnú nelichotivú situáciu u nás i vo svete v náš prospech. Asi nie príliš podrobný, ale určitú základnú kostru by to chcelo. Alebo už také niečo existuje?

Bola tu (myslím v časopise) napríklad výborná séria článkov o tom, čo robiť keď už nastane kolaps. Možno by bolo fain urobiť podobnú sériu článkov o tom, čo môžeme robiť, aby sme to systému (aspoň v rámci možností) riadne sťažili, skrátka vytvorili niečo lepšie.

Dnešný internet je plný „návodov ako“. A niektoré sú celkom dobré – fungujú. A môj skromný názor je taký, že aj táto oblasť by si takýto nejaký „návod ako“ zaslúžila. Netvrdím, že to má byť nejaký „zázračný recept“. Stačí jasný, stručný a konkrétny sled krokov, doporučení... v tom, aké máme možnosti pretaviť súčasný systém na niečo lepšie. Akési prehľadné zhrnutie možností, čím môžeme ako jednotlivci priložiť ruku k dielu (namiesto mlátenie prázdnej slamy o tom, „ako to tí hore aj tak nedovolia...“).

Minule som práve v Z&V čítal, že podľa jedného prieskumu cca 50% ľudí na Slovensku už vie, o čo tu ide. Pomyslel som si, že to je ohromné číslo. Ale zas až taký „pohyb“ tu nevidím. Možno by práve takáto „mapa riešení“ mohla toto číslo o čosi viac „rozhýbať“, napomôcť pozitívnej zmene, jej urýchleniu.

Dávam to tu ako inšpiráciu, možno to niekoho zaujme. Priznávam, že ja na to teraz moc čas nemám, len uvažujem. A ani sa na to tak celkom necítim, nemám zas až taký prehľad. Možno by som však rád na nejakom takom „projekte“ spolupracoval, spolupodieľal sa na ňom, ak by sa niekto rozhodol, že je to zaujímavý nápad hodný realizácie.

A ak by to niekoho fakt zaujalo, tak dávam do pozornosti aj jeden knižný typ (ktorý ma k tejto myšlienke vlastne inšpiroval). Ide o knihu „Zázračná otázka“ od Steve de Shazera. Je v nej popísaný terapeutický postup z názvom Krátka terapia zameraná na riešenie. Tá kniha mi ukázala veľa vecí v úplne inom svetle – čo sa týka riešenia problémov osobných i tých svetových.
...zobraziť komentár