Michael Bloomberg: Tlačový a finančný agent

Obrázok: Archív Zem&Vek

Michael Rubens Bloomberg je americký obchodník, spisovateľ, politik a podľa mainstreamových médií filantrop. V januári 2018 sa hodnota jeho majetku odhadovala na 52 miliárd dolárov, čo mu vynieslo 7. miesto v rebríčku najbohatších ľudí v Spojených štátoch a 10. miesto na svete.

Známa tvár mediálneho biznisu sa narodila 14. februára 1942 v Nemocnici sv. Alžbety v bostonskej štvrti Brighton. Rodina Bloombergovcov je židovská. Otec William Henry bol synom ruských imigrantov a pracoval ako účtovník mliekarenskej firmy. Bloombergovo centrum na Harvardskej obchodnej škole bolo pomenované práve na jeho počesť. Matka Charlotte prišla z New Jersey a bola dcérou prisťahovalcov z dnešného Bieloruska. Rodina žila na viacerých miestach, až sa nakoniec usadila na bostonskom predmestí Medford a syn vyštudoval vysokú školu. Počas štúdií na Univerzite Johna Hopkinsa sa Michael pripojil k ponurému slobodomurárskemu bratstvu Phi Kappa Psi. V roku 1964 absolvoval bakalárske štúdium v odbore elektrotechnika a o dva roky Harvardskú obchodnú školu ako magister obchodnej správy.

V roku 1973 sa v pomerne mladom veku stal už generálnym partnerom Salomon Brothers, investičnej banky na Wall Street, kde pôsobil v odvetví kapitálového obchodu a vývoja systémov. Keď Phibro Corp. túto spoločnosť kúpila, Bloomberg začal realizovať vlastný plán a zriadil spoločnosť Innovative Market Systems, ktorej boli ostatné firmy ochotné veľkoryso platiť za údajne vysoko kvalitné a rýchle obchodné informácie. V roku 1982 sa stala prvým zákazníkom známa Merrill Lynch. Michaelova firma sa po 5 rokoch premenovala na Bloomberg L. P. a nainštalovala viac ako 8-tisíc terminálov (dnes ich má 330-tisíc). Neskôr spustila podporné produkty, vrátane Bloomberg News, Message, Businessbook, vlastného rádia atď.

Autor: Richard Strážan

Mesačník ZEM&VEK si môžete predplatiť na: http://www.webareal.sk/sofian

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply