Pavučina: Eugen Korda

Tagged With: , , Add Comment

Eugen Korda sa narodil 27. októbra 1949 v Bratislave. Po absolvovaní košickej SVŠ na Šrobárovej ul. nastúpil na VŠMU, odkiaľ ho po jednom roku vylúčili. Preto pokračoval v štúdiu na FAMU, odbor dokumentárna tvorba. Popri tom pracoval pre ČSTV ako osvetľovač. Po novembri 1989 prešiel do spravodajskej redakcie, ďalší rok zase pôsobil ako parlamentný spravodajca. V roku 1991 ho z Hlavnej redakcie vzdelávacích programov prepustili. Podľa jeho vlastných slov stáli za prepustením nacionalistické sily v televízii, ktorým prekážali jeho sympatie k spoločnému štátu.

Od roku 1993 pracoval ako zahraničný spravodajca TV Nova v Bratislave. Toto miesto mu dohodil bezpečnostný analytik a v tej dobe novinár Slobodnej Európy Milan Žitný. Korda si získal popularitu najmä pre svoje protimečiarovské a protivládne reportáže v správach TV Nova v rokoch 1993 – 1998. Na Slovensko sa vrátil v roku 2003, keď prijal ponuku Richarda Rybníčka (v súčasnosti primátor Trenčína a predseda strany TOSKA), ktorý mu z pozície riaditeľa STV dal priestor na publicistickú reláciu Reportéri.

V roku 2007 vystriedal Rybníčka na čele televízie Radim Hreha, ktorý nešetril kritikou na neprofesionálny prístup Kordu pri tvorbe publicistických reportáží, najmä v kauze Hedvigy Malinovej, kde Kordovi vyčítali zaujatosť v jej prospech. Rovnako kriticky sa ku Kordovej práci staval Slovenský syndikát novinárov, Rada STV či mediálni analytici Eduard Chmelár, Gabriel Šípoš či člen Rady ČT Štěpán Kotrba. „Niektorí reportéri, s ktorými som hovoril, mi navyše povedali, že Eugen Korda im nedovoľoval pracovať na témach, ktoré kritizovali predstaviteľov minulej vládnej moci a súčasnej opozície – ako príklad môže slúžiť námet pátrajúci po tendroch na Ministerstve vnútra za čias Vladimíra Palka. Navyše podľa členky Rady STV Karin Habšudovej Rada už v minulosti dostala viacero sťažností na to, ako šéfredaktor publicistiky zaujato a neoprávnene vynáša súdy. Toto všetko je dostatok dôvodov na to, aby akýkoľvek generálny riaditeľ televízie, ktorá chce ostať verejnoprávnou, takéhoto človeka z funkcie odvolal,“ napísal vtedy na svojom blogu Chmelár. Iný názor však prevládal v Nadácii otvorenej spoločnosti…

Autor: Artur Bekmatov

Mesačník ZEM&VEK si môžete predplatiť na: http://www.webareal.sk/sofian

Zem a Vek
Zopár slov o autorovi...

Pridaj komentár

& Časopis