Socha slobody – danajský dar slobodomurárstva pre svet

Add Comment

Kto sa môže pýšiť vo svete postavením, ktoré mu umožní postaviť v „meste miest“ každému do očí bijúci a prichádzajúcich vítajúci, 225-tonový monument a zároveň pozíciou, o ktorej sú mnohí presvedčení, že je oddaná humanite, bratstvu, hoci s jemnou dávkou elitárstva? Koho „dary“ zmasírované vedomie sveta už storočia prijíma s pozoruhodnou ľahkosťou bez toho, aby autora vôbec vedelo identifikovať?

Socha slobody, ktorej pôvodný názov znel „sloboda osvetľujúca svet,“ bola roku 1884 v newyorskom prístave prezentovaná ako dar francúzskeho Veľkého Orientu pre Spojené štáty, na oslavu 100. narodenín republiky. Na pamätnej doske na podstavci sa píše: „Na tomto mieste, 5.augusta 1884, bol počas ceremoniálu položený základný kameň „sochy slobody, ktorá osvetľuje svet“ za prítomnosti veľmajstra štátu New York, Williama A. Brodieho, členov Veľkej lóže, zástupcov americkej a francúzskej vlády, armádnych a námorných dôstojníkov, zahraničných delegácií a významných občanov.“

Triumf „liberté, égalité, fraternité“ s Luciferom v pozadí

Frédéric A. Bartholdi, dizajnér Sochy slobody, bol členom parížskej slobodomurárskej lóže Alsace-Lorraine a veľmi znalý okultno-masonskej symboliky a filozofie. Všetci traja, ktorí stáli pri vzniku tohto diela – dizajnér Bartholdi, staviteľ vnútornej konštrukcie Gustave Eiffel a návrhár podstavca Richard M. Hunt, boli slobodomurári. Autor Robert Bauval hovorí, že „socha mala najskôr stáť pri Suezskom prieplave v Egypte,“ ktorého okultné ríty a mytológia inžiniera Bartholdiho veľmi očarovali, pričom originálnym zámerom bola podobizeň „bohyne“ Isis, resp. v rímskom poňatí Juno. Je zaujímavosťou, že Juno s pochodňou sa objavila na vatikánskej minci roku 1963, počas pontifikátu pápeža Jána XXIII. (Roncalliho), architekta heretického II. vatikánskeho koncilu. Socha nesie symbolickú „pochodeň osvietenia,“ ktorú ilumináti, masonská odnož, označovali v 18.storočí ako „horiacu pochodeň rozumu,“ ale odkazuje tiež na slnko (príp. svetlo, osvietenie, osvietenstvo, inteligenciu, bystrosť, žiaru, svetlonoša/Lucifera).

Masonská celebrita Albert Pike v knihe Morálka a dogma prezrádza, že terčom uctievania vyšších stupňov slobodomurárstva je padlý anjel Lucifer (teda Satan). Lucifer je pre nich symbolom „záchrany“ z dôvodu zakázaného poznania, sebauvedomenia a obrazne povedané, dáva človeku schopnosť racionálne myslieť a povýšiť sa tak na „boha“ medzi ostatnými tvormi. Tu je niekoľko klasických ezoterikov a okultistov (zároveň opäť členov lóží), ktorí objasňujú pohľad na Lucifera a Satana:

„Lucifer – duch intelektuálneho osvietenia a slobody myslenia – je metaforickým majákom, ktorý pomáha ľuďom nájsť si cestu cez skaly a piesočné brehy Života. Lucifer je „logos“ vo svojom najvyššom.“ (Helena Blavacká, The Secret Doctrine v. II).

„Lucifer, nositeľ svetla! Podivné a tajomné meno pre Ducha temnoty! Lucifer, syn rána! Je ten, ktorý nesie svetlo a oslňuje netolerantných, oslepuje slabé, zvieracie a sebecké duše? O tom nepochybujte!“ (Albert Pike, Morals and Dogma).

„Ako potopenie Atlantídy, tak aj biblický príbeh o „páde človeka“ znamená spirituálnu involúciu – predpoklad pre vedomú evolúciu.“ (Manly P. Hall – The Secret Teachings of All Ages).

Nešťastník Aleister Crowley, ktorý svojou záľubou v satanizme ovplyvnil mnohých (nielen z hudobného priemyslu), povedal: „Tento had, Satan, nie je nepriateľom človeka. Nech je tým, ktorý stvoril bohov naše rasy, poznajúc dobro a zlo. On povedal: „Poznaj sám seba!“ a učil Iniciáciu. Je „diablom“ z Tothovej knihy a jeho znakom je Bafomet, androgyn (obojpohlavná bytosť) a hieroglyf tajomnej dokonalosti.“

„Uliali si podobu teľaťa, klaňajú sa mu, prinášajú mu obetu…“

V Biblii existuje časť, ktorá pomáha vysvetliť filozofiu satanizmu. V Matúšovi 4:8-9 sa píše: „A zasa ho (Ježiša) diabol vzal na veľmi vysoký vrch, ukázal mu všetky kráľovstvá sveta a ich slávu a vravel mu: „Toto všetko ti dám, ak padneš predo mnou a budeš sa mi klaňať.““ Ježiš samozrejme ponuku neprijal a diabla odohnal, ale táto časť evanjelia vyjadruje oveľa hlbší význam ako sa na prvý pohľad zdá.

Uctievaním Satana sa človek obracia chrbtom k Božím pravidlám. Môže získať kontrolu nad obrovským územím alebo bohatstvom. Tieto zisky však prichádzajú za cenu, ktorá nie je vždy v danom čase viditeľná. Je zaujímavé, že vysokostupňoví slobodomurári popierajú, že by mali s luciferiánstvom čokoľvek spoločné, ale ak sa stane očividné, že ich ezoterika, symboly a filozofia ho zahŕňa, hovoria, že ide o akési nedorozumenie alebo nedostatok nášho pochopenia. Čiže najprv odmietajú o Luciferovi akúkoľvek vedomosť, ale keď sa odhalí ich lož, priznávajú a tvrdia, že všetko je v poriadku, lebo Lucifer nie je diabol, ale (v rámci slobody vyznania) je vlastne „pohoďák.“

Sedem lúčov, ktoré vychádzajú z hlavy Sochy slobody, predstavuje slnečné lúče, vyžarujúce z jej mysle a symbolicky reprezentujúce rozum alebo poznanie. Je ich sedem, keďže predstavujú sedem liberálnych umení a vied, čo zahŕňa tzv. základnú vedomostnú základňu. Slobodomurárstvo a ilumináti Adama Weishaupta milujú poznanie, lepšie povedané gnózu a ostatných radi udržujú v tme, zmätku (protichodných ideí) alebo v nevedomosti. Socha drží knihu, ktorá je samozrejme symbolom poznatku a opäť sa zapája do konceptu „vedomosť je moc,“ ktorou tieto spolky rozhodne oplývajú. Reťazou, po ktorej monument šliape, autori zobrazujú Boží zákon, ktorý chcú už storočia za každú cenu vykoreniť z ľudských myslí a predhadzovaním tzv. neobmedzených slobôd ho zobrazujú ako neznesiteľné, zväzujúce otroctvo.

Esencia diabolského pôvodu v modernej „slobode“

Socha slobody je dar francúzskeho slobodomurárstva, ktorý ochotne postavili na piedestál ich americkí lóžoví bratia. Jacques Ploncard d’Assac ohľadne slobodomurárstva trefne konštatuje: „Máme pred sebou mechanizmus dokonalej jednoty a desivej efektivity v tom zmysle, že svojmu skrytému generálnemu štábu umožňuje…predávať bez rizika vlastného prezradenia smerom nadol, stupeň po stupni, svoje rozkazy, stále väčšiemu počtu militantných masonov, ktorí sú výchovou pripravení za prvé, ich prijať a za druhé, uviesť ich do profánneho života.“

Toto vyjadrenie sa doslova kryje s mienkou Konrada Lericha: „Jedna jediná, rafinovaná, majstrovsky premyslená a zriadená organizácia, ktorá svojim vysokým stupňom zaručuje, mimo anonymity vedenia, možnosť vyhnúť sa zodpovednosti za výsledky tejto činnosti.“

Menovateľom každej filozofie, vojny a kultúry so smrtiacimi následkami, smerujúcej k NWO a univerzálnemu náboženstvu New Age (zničením katolicizmu a spojením všetkých pohanských kultov), je slobodomurárstvo a za ním stojaci dávny plán pre jeden štát, v ktorej sa bude nad gojimami týčiť tvrdá, zovretá päsť talmudokabalistov. Socha slobody je darom republiky, ktorú nastolili lóže z dôb Francúzskej revolúcie. Je pozlátkom, ktoré znázorňuje vzletné ideály humanizmu a demokracie, ale len pre určitú vyvolenú skupinu. Je symbolom kultu „neobmedzenej slobody“ ľudstva a výkrikom luciferského „non serviam“ voči Bohu.

Pramene:
[1] The Hidden Meaning Of The Statue Of Liberty’s Illuminati Symbols; autor: Mark Dice;
stevenjohnhibbs.com, 20.12.2010
[2] The Statue of Liberty and Freemasonry; Freemasonry Watch, 18.11.2009
[3] Masonry and the Statue of Liberty; autor: R. W. Robert C. Singer (Deputy Grand Master Grand Lodge); Masonic World 1984
[4] Morals and Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry; autor: Albert Pike; Charleston 1872
[5] Le secret des Francs-maçons; autor: Jacques Ploncard d’Assac; Chire Édition 1979
[6] O učení modernizmu (přeložena a vysvětlena encyklika j.s. papeže Pia X. „Pascendi Dominici Gregis; autor: P. Václav Smolík C. SS. R.,; Praha 1911 (
PDF)
[7] 7 hlavných tvrdení okultného New Age; autor: Richard Strážan; portál Zem&Vek 29.12.2016

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na zemavek@zemavek.sk.

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Richard Strážan
(*1969, Bratislava) Geopolitický a spoločenský analytik dlhodobo pôsobiaci, bádajúci a študujúci vo viacerých mestách Európy a Ázie; konfrontuje korene, poznatky a vplyvy historických, filozofických a kultúrnych vied, smerov a náboženstiev na spoločnosť a jej pohyb v priebehu storočí...

Pridaj komentár

& Časopis