Spotrebitelia žiadajú ÚRSO, aby nezavádzal

Add Comment

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví na svojej webovej stránke vyjadruje poľutovanie nad súčasnou situáciou s cenami elektriny. Za začiatok chaosu označil skupinu odberateľov s predimenzovanými ističmi, vďaka čomu im fixné poplatky značne stúpli. Úrad preto apeluje na všetkých odberateľov, aby sa viac zaujímali o podmienky za akých odoberajú elektrinu od svojich dodávateľov.

Spotrebiteľské združenia žiadajú ÚRSO, aby nezavádzal verejnosť a odstránil text z webovej stránky. Vyhlásenie ÚRSO prichádza v čase, kedy je spotrebiteľská verejnosť informovaná o tom, že vyhláška ÚRSO umožnila rezerváciou výkonu zvýšiť fixné poplatky na 80 %, a tak skokom zvýšiť ceny. Liberalizácia trhu s energiami začala v roku 2009 bez prípravy spotrebiteľov, v dôsledku čoho podomoví predajcovia energií použitím nekalých obchodných praktík ekonomicky poškodili desaťtisíce spotrebiteľov. Pri prechode k inému dodávateľovi spotrebitelia získali iba niekoľko eur, ale čelili množstvu problémov s meraním, fakturovaním a vysokými pokutami za prechod. Zodpovednosť za ekonomické poškodenie spotrebiteľov energií nenesú len energetické spoločnosti, ale aj štát, ktorý v rámci spotrebiteľskej politiky podcenil a stále nedoceňuje význam informovania a vzdelávania spotrebiteľov.

Slovenskí spotrebitelia získavajú informácie o spoločnej spotrebiteľskej politike prostredníctvom Poradenského výboru európskych spotrebiteľov (ECCG), ktorý pracuje pri Európskej komisii v Bruseli. Máme oprávnené podozrenie, že slovenská zástupkyňa do Podvýboru ECCG pre energie nebola nominovaná preto, aby zastupovala záujmy spotrebiteľov, ale záujmy Asociácie výrobcov elektriny zo slnka. Spotrebitelia totiž v konečnej cene elektriny od distribučných spoločnosti platia aj dotovanú cenu elektriny zo slnečných panelov. O činnosti Podvýboru pre energie nemajú spotrebiteľské združenia žiadne informácie už tri roky. Spotrebiteľom tak chýbajú informácie o  opatreniach na ochranu zraniteľných spotrebiteľov, či riešení energetickej chudoby. Pre porovnanie so Slovenskom, už 17 členských štátov EÚ legislatívne obmedzuje odpojenie spotrebiteľov od energie počas vykurovacej sezóny, ak majú dlžoby u odberateľov. Slovenskí spotrebitelia namiesto informovania, vzdelávania alebo riešenia problémov energetickej chudoby sú naopak zavádzaní a skúšaní ako dlho vydržia terapiu zvyšovania cien.

za Asociáciu spotrebiteľských subjektov Slovenska Mgr. Božena Stašenková, PhD., Ing. Oliver Petrík, Štefan Dutko, Ing. Magdaléna Sulanová

Stará Ľubovňa, 23.02.2017 

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na zemavek@zemavek.sk.

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Zem a Vek
Zopár slov o autorovi...

Pridaj komentár

& Časopis