Biznis so “všeliekmi“

Add Comment

Všetci nadávajú na farmaceutický priemysel, že zarába na utrpení ľudí, vďaka tomu však zabúdajú na priemysel, ktorý na ten farmaceutický ukazuje prstom, ale sám často krát robí presne to isté. Ide o výrobcov a predajcov tzv. „všeliekov“.

Nechcem všetkých hádzať do jedného vreca, pretože podľa môjho názoru aj farmaceutický priemysel pomôže mnohým ľudom, a to hovorím napriek tomu, že sa liečim výhradne rastlinami. Takisto aj niektorí predajcovia „všeliekov“ to až tak nepreháňajú a netvária sa, že ich produkt pomôže každému. Ale teraz by som radšej porozprával o tých, ktorí až také čisté svedomie nemajú.

Možno ste to mnohí zažili, začali ste počúvať o všetkých tých zverstvách, ktorých zdrojom je farmaceutický priemysel a povedali ste si, že ho už viac nebudete podporovať a so svojim problémom si dáte rady „na vlastnú päsť“. Tak si sadnete za počítač, strávite za ním jeden večer, prelustrujete desiatky stránok, objednáte tri produkty. Jeden s výťažkami z rôznych druhov rias, ktorý vám zaručí, že už nikdy nebudete mať chrípku, ďalej prípravok proti rakovine, ktorý vás z nej do týždňa vylieči, a posledný je výťažok z 50-tich juhoamerických bylín, vďaka ktorému už nikdy nebudete unavení. Musím vás sklamať, práve ste minuli neuveriteľné množstvo peňazí, ktoré ak by ste použili na určitú “záchodovú činnosť“, tak by ste ich využili hodnotnejšie.

Premárnili ste svoj čas a peniaze z jedného z dvoch dôvod a to:

Prvý dôvod je váš pohľad na ľudské telo, beriete ho po častiach, nie ako celok. Myslíte si, že dôvod vášho problému pramení iba v tom, že vám chýba správny minerál, ale vôbec sa nezamyslíte nad tým, že vypijete denne 5 šálok kávy, do noci sledujete televíziu, pred spaním sa prejedáte. Základom, keď máte nejaký zdravotný (ale aj iný) problém, je najskôr si odsledovať, čo ho spôsobuje a následne eliminovať príčinu a nie symptóm. Vtedy môže aj vami objednaný “všeliek“ naozaj pomáhať, ale nedokáže nemožné. Základy musíte postaviť jedine a len vy.

Za druhý dôvod už vy nemôžete. Je to obsah “všeliekov“. Je zaujímavé, že práve tie, ktoré sú na obaloch a v reklamách také ospevované, zvyknú najmenej fungovať, pretože v nich nie je tak úplne to, čo propaganda sľubuje. Ich výrobcom ide takisto o zisk, ktorý chcú dosiahnuť za veľmi krátky čas. Veď uznajte sami: Kúpite si produkt, ktorý vraj pomáha na všetko možné, ma farebný obal, ľahko sa užíva alebo ten, ktorý vyzerá fádne, pomáha len na dva problémy a ešte je na ňom aj uvedené, že nenahrádza pestrú stravu, a pomaly vás ešte aj napomína, že by ste mali niečo robiť s vašim životným štýlom?

Ja viem, doba je rýchla, ale skúsme trocha spomaliť (táto veta sa síce stáva skutočne klišé, no je veľmi pravdivá) a zamyslieť sa, či ešte aj v otázkach nášho zdravia sa necháme zlanáriť jednoduchou reklamou. A pritom riešenie je jednoduché, stačí si len zapamätať starú múdrosť: Treba vyriešiť chorobu a nie symptóm.

Václav Václav
Na každú starosť vyrástla rastlina.

Pridaj komentár

  & Časopis