Choromyseľný hon na bosorky: útoky na bielu farbu, ktoré nemajú nič spoločné s bojom proti rasizmu

· Čas čítania: 7 min.
Foto: Screenshot YouTube

Hovorí sa, že aj dobrého veľa škodí. Toto príslovie presne platí v prípade súčasného boja proti rasizmu, ktorého nová vlna zaplavila celú planétu. Asi oprava hodiniek pomocou sekery a výcvik plávania so zviazanými rukami a nohami to nie sú najlepšie spôsoby, ale rovnakým spôsobom v súčasnosti proti rasizmu bojujú milióny aktivistov na svete. Zhrnieme to do kocky: všetko, čo sa robí bez rozumu, je nerozumné a škodí.

Našim čitateľom určite netreba vysvetľovať, o čom je boj s rasizmom a čo znamená. Avšak, keď s tým „dobrým“ totálne preháňajú, potom ozaj dobrého veľa škodí a následky určite nebudú pozitívne. Na celom svete búrajú pomníky „rasistom“. Ako je potom možné, že búrajú aj pomníky tých, ktorí bojovali proti rasizmu? Z nevedenia, z vášní, z hlúposti, z nevzdelanosti? Davová psychóza je vhodná iba na jednu vec – na búranie, ničenie, likvidáciu. V žiadnom prípade to nie je prostriedok na budovanie a zlepšenie.

Fajn, bieli stáročia zotročovali ľudí s tmavou pokožkou, teraz im to potomkovia vracajú. Teda všetko preorientovali na boj proti bielym a preto búrajú ich pomníky, rozbíjajú, ničia, rabujú ich podniky, obchody atď. Prečo však davy protestujúcich ľudí /či vandalov?/ rovnako ničia, rabujú a demolujú podniky a obchody, ktorých majiteľmi sú ľudia s tmavou pokožkou? Nezastavujú ich ani upozorňujúce nápisy „Majitelia sú Afroameričania“, „Toto je majetok ľudí s tmavou pokožkou“ a pod.

„Aktivisti“ zrovnávajú so zemou aj ich obchody či reštaurácie, aj napriek varujúcim nápisom na dverách, oknách a výkladoch. Majitelia podnikov síce dúfajú, že bojovníci proti rasizmu nebudú demolovať majetok ľudí s tmavou pokožkou, ale opak je pravdou. Prečo sa to deje? Zasa to analytici budú vysvetľovať nevedením, vášňami, hlúposťou, nevzdelanosťou a davovou psychózou, panujúcou v radoch protestujúcich ľudí?

Analytici a média si radšej ani nespomínajú pozoruhodnú skutočnosť, že problémy rasizmu a, napríklad, policajnej svojvôle a despotizmu média popisujú veľmi jednostranne – „rasisticky naopak“: informujú iba o vraždách a nezákonnostiach, páchaných voči Afroameričanom, ale nie vo vzťahu k takzvaným bielym. Média si prakticky nevšímajú, že vandali a útočníci v uliciach sú mimoriadne agresívni voči bielym, často vyzývajú na ich zabitie. Ak sa také niečo náhodou spomína, vysvetľuje sa to vášňami, ktoré ovládli dav. A to je všetko?..

Politici, analytici a média však vôbec nehovoria o istom fenoméne, ktorý si takzvaní obyčajní ľudia možno ešte nevšimli, ale odborníci by si to určite mali zaregistrovať a informovať zaspatú verejnosť. Všetci informujú o protestoch a komentujú konanie davu v uliciach – vlastne, ako aj v období Martina Luthera Kinga. Lenže v súčasnosti je tu aj veľmi výrazný, aj keď zatiaľ „utajený“ pre väčšiu časť verejnosti, rozdiel.

Rozvášnený dav síce búra pomníky a demoluje obchody a reštaurácie, ale iniciatívu si potichu a potajomky preberá iná garnitúra. „Revolúciu zdola“ pomaly, ale pevne preberajú do svojich rúk „ľudia zhora“ – politici, miliardári, mediálne známi osoby, média – skrátka, smotánka. A všetci sa to snažia využívať vo svoj prospech, robia si reklamu, hľadajú výhody pre seba, o boj proti rasizmu im ide najmenej. Za všetkým tým nie je nič osobné – iba biznis. V tom sú, ako zvyčajne, iba prachy, prachy a prachy…

Pochopiteľne, rozvášnený dav a tiež odborníci si nič také nevšímajú /lebo nedokážu/ a boj s rasizmom doťahujú až po absurditu, hraničiacu so zdravým rozumom. V rámci toho začali aj boj proti bielej farbe a všetkému bielemu. Číže marazmus dotiahli až na tú najvyššiu úroveň. Našťastie, sú ešte aj ľudia, ktorí nemajú veľký prievan v hlavách a ktorým mozog slúži ešte dosť spoľahlivo. Odmietajú hon na bosorky a vojnu proti bielej farbe.

Napríklad, časť odborníkov, pracujúcich v oblasti informačných technológií, odmietla zrušiť odborné názvy „white hat“ a „black hat“ a nahradiť ich inými, „politicky korektnými“. Iniciátorom „protirasistického“ návrhu bol David Kleidermacher, viceprezident spoločnosti  Google pre inžiniering, ktorý zrušil svoje vystúpenie na konferencii Black Hat v USA a navrhol, aby v tejto oblasti prestali používať odborné názvy „white hat“, „black hat“ a MITM /man-in-the-middle/ a navrhol nahradiť ich inými, neutrálnymi.

Odborný názov MITM  mnohí „odborníci“ považujú za nešťastný kvôli „nevhodnému gendernému priviazaniu“ a navrhujú „politicky korektný“ názov PITM /people-in-the-middle/. Číže žiadne konkrétne „negenderné“ označenie „muž“ alebo „žena“. „Ľudia“ – a basta.

Väčšina účastníkov konferencie sa však postavila proti podobným návrhom a označila ich za amatérske a neseriózne. Poukázala na to, že rasistické stereotypy by nemali byť naviazane na odborné názvy, ktoré s nimi nemajú nič spoločné. Prízvukovali, že farba je iba farba, ak k nej „nepriviažu“ iné „dodatočné vlastnosti“. Podotkli, že boj s rasizmom v žiadnom prípade nemá vyústiť do boja proti farbám a nemal by mať žiadne iné „vedľajšie účinky“. Veď ozaj v rámci boja proti globálnemu otepľovaniu iba blázni budú likvidovať tepelné a vodné elektrárne, trafostanice, potrubie s teplou vodou a radiátory v domoch, bytoch a podnikoch či obchodoch.

Napriek zdravému zmyslu, značná časť výrobcov na svete mieni „eliminovať“ samotné slová, ba aj náznaky na bielu farbu a preto z návodov na použitie miznú také slová, ako „biely“, „bieliaci“, „svetlý“, „osvetľujúci“ a pod. V Európe a USA sa začal boj s veternými mlynmi a fantómovými bolesťami: novodobým inkvizítorom teda skôr prekážajú farby, ako prejavy skutočného rasizmu. Číže sa nebojuje  proti samotnému javu, ale proti jeho tieňu. Marazmus…

To, že kraviny často znejú z úst politikov, nie je novinka. Ale čo takí podnikatelia! Ti majú drieť,  rozmýšľať, počítať, kalkulovať, nachádzať východiska, robiť… Teda by nemali byť rovnako hlúpi ako politici. Áno, nemali by… Ale keď si spomenieme, že väčšina politikov prichádza práve z podnikateľského prostredia a potom „podniká“ v politike, tak sa nemáme čomu čudovať. A aj preto v parlamentoch, vládach, na ministerstvách a na úradoch máme tisíce politikov – bývalých podnikateľov s vedomosťami a úrovňou IQ päť tisíc rokov pred Kristom. Nuž, potom tá ich politika tak aj vyzerá…

A pomerne veľké stádo politikov, akože analytikov a médií vyhlásilo vojnu farbám, namiesto toho, aby bojovalo za likvidáciu koreňa zla – rasizmu, rasovej nadradenosti. A čo teraz my, použijem obľúbené slovíčko nášho súčasného premiéra, obyčajní ľudia, čo s nami? Aký chlieb budeme kupovať v obchodoch? Slovo „biely“ asi nebudeme môcť ani vysloviť kvôli politickej nekorektnosti tejto farby, ale ani slovo „čierny“, pretože tým môžeme niekoho náhodou uraziť. Tak ako si vypýtame chlieb v obchode? Napríklad, že nechceme „tmavý“, ale ten druhý – inej, politicky nekorektnej farby? Musíme iba ukazovať prstom?

A ako vysvetlíte veľaváženým zahraničným návštevníkom nášho krásneho Slovenska, akej farby sú múry Bratislavského alebo Spišského hradu, slovenská ľudová chlapská košeľa alebo ženská blúzka, steny vo väčšine slovenských rodinných domov a panelákov, dokonca taký artikel, ktorý na krátky čas zmizol z pultov obchodov počas koronavírusovej krízy – toaletný   papier? A nakoniec, ako vysvetlíte cudzincovi, akú farby má slovenská zástava – červenú, modrú a… ešte nejakú ďalšiu, politicky nekorektnú?..

Marazmus nie je ťažké nastoliť, ibaže potom na jeho odstránenie a napravovanie situácie potrebujete obrovské množstvo síl, nervov, financií a času. Vo svete sa v rámci marazmatickej politickej korektnosti začal nový hon na bosorky. Teraz nás nútia naháňať farby. Samozrejme, zrušiť nejaké farby alebo zakázať ich spomínanie v návodoch na použitie je oveľa jednoduchšie, ako zrušiť rasizmus ako taký. Boj s veternými mlynmi – farbami nijako nepomôže v boji proti rasizmu – ani trochu. Pacient zvyčajne nezomiera v následku pitvy, ale kvôli smrteľnému úrazu, chorobe, vražde a pod., ktoré ho zabili dávno pred pitvou.

Na svete je nový marazmus z dielne politikov a podnikateľov s vyše spomínanou úrovňou IQ päť tisíc rokov pred Kristom. Podľahne svetová spoločnosť aj ďalšiemu marazmu, ktorý vymyslela táto „veselá skupinka“? Nemali by sme byť až takí hlúpi, ako politici, ktorých, mimochodom, volíme tiež my a potom štyri roky nadávame: „Preboha, akých idiotov sme si zvolili!..“ Ale je to už o úrovni IQ mnohých ľudí v našich radoch…

Je to tiež o tom, či aspoň trochu zmúdrieme a o pár rokov budeme voliť o niečo schopnejších a rozumnejších politikov, aspoň menších bláznov, a o tom, či sa nezaradíme do stáda a nezačneme bojovať proti farbám, odtieňom a iným tieňom. Nemali by sme byť takí sprostí, ako politici, ktorí stále vymýšľajú rôzne kraviny, ktoré by tí obyčajní ľudia nikdy nevymysleli. Našťastie, nie je každý z nás politik…

Napríklad, „protibiele“ protesty sa v USA dostali tak ďaleko, že v hlavnom meste Washingtone úsek ulice v okolí Bieleho domu premenovali na Black Lives Matter Plaza a primátor New Yorku Bill De Blasio prisľúbil, že sa ulice s rovnakým názvom objavia prakticky v každej štvrti amerických miest. Je zaujímavé, prefarbia a zmenia názov Bieleho domu vo Washingtone, aby bol politický korektný?

A nezmenia náhodou farbu „zebry“ na prechodoch pre chodcov? Nie je to rasizmus čistej vody? Milióny chodcov na celom svete denno-denne šliapu symbolický  „belošský“ znak na ceste. Kam ešte ideológovia boja proti bielej farbe chcú dosiahnuť tento „farebný majdan“?..

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

Zdroj: Infosec community disagrees with changing ‚black hat‘ term due to racial stereotyping, ZD-Net, 4.7.2020

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

[sc name=“hlaska-upozornenie-1″

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Pridaj komentár