Stručne si povedzme na čo slúžia mimovládne organizácie (MVO). Naschvál som vybral definíciu EÚ, aby nebolo pochýb o objektivite obsahu môjho článku.
„Mimovládne organizácie sú neziskové organizácie, ktoré fungujú nezávisle od štátnej správy často formou charitatívnej činnosti a obzvlášť aktívne bývajú v boji proti chudobe, riešení nedostatočnej zdravotnej starostlivosti, environmentálnych otázok a sociálneho vylúčenia. MVO môžu byť v rozsahu od miestnych komunitných iniciatív až po medzinárodné organizácie, ktoré pôsobia na celom svete. Financované bývajú obvykle z darov a spájajú ľudí spoločného záujmu, ktorí chcú niečo zmeniť alebo ovplyvniť zmenu“.
MVO sú aktívne ďalej v oblasti vzdelávania, práce s mládežou, zdravotníctve, kultúre, športe, trávenie voľného času a pod.
Smutným faktom je skutočnosť, že tieto MVO v mnohých prípadoch suplujú činnosť štátu, ktorý uvedeným činnostiam nevenuje dostatočnú pozornosť, ba v mnohých prípadoch sa ich riešenie odkladá do neurčita.
Úspešnú činnosť týchto MVO treba celospoločensky oceniť, lebo ich úsilie a výsledky práce posúvajú spoločnosť k vyššej kvalite života občana.
Na stránke Ministerstva vnútra SR (MV SR) sú uvedené podmienky pre vznik a chod týchto organizácií. MVO sú tiež uvádzané aj ako mimovládne neziskové organizácie. Je to preto, lebo sem patria ešte aj napr. občianske združenia, nadácie, neinvestičné fondy a pod. Podľa tejto stránky majú poskytovať všeobecne prospešné služby.
Ďalším smutným faktom je, že kompetentní pracovníci ministerstva vnútra neskúmajú skutočnú činnosť takých MVO, ktoré sú v rozpore s legislatívou. Nestačí skúmať iba ich štatúty alebo oficiálne dokumenty. Treba skúmať obsah činnosti tých MVO, u ktorých vzniklo podozrenie z ich nekalej činnosti v rozpore so záujmami štátu alebo sa dokonca zistí podrývanie demokracie alebo protištátna činnosť. Toto MV SR nerobí, zatvára oči nad tým, ba dokonca vedia o tom, že takéto MVO doteraz dokonca spolupracovali s niektorými vysokými politikmi alebo úradníkmi na svojom pláne ovplyvniť dianie podľa príkazov zo západného zahraničia. V celom svete a tiež na Slovensku existujú MVO, ktoré treba okamžite zrušiť, lebo ich činnosť je pre štát škodlivá. MVO jednoducho zneužívajú svoje postavenie na činnosti nezlučiteľné so záujmami štátu. Sú to politické MVO, zasahujúce do riadenia štátu, ovplyvňujú jeho chod negatívnym spôsobom, organizujú s cudzími štátmi prevraty a pod. Samozrejme takúto definíciu MVO nenájdete. Je to z toho dôvodu, že takéto MVO sofistikovane kryjú túto činnosť tak, aby bola naoko v súlade s legislatívou o činnosti MVO.
Táto benevolencia sa nám vracia ako bumerang v podobe kríz. Ak to poviem úplne natvrdo, tak niektoré MVO sú vytvorené ako krytie na plnenie špionážnych úloh Západu v SR a v ich prospech.
Pozrime sa na jednu z viacerých MVO, ktoré Slovensku škodia. Do očí bijúci príklad pre Slovensko nepotrebnej MVO je Inštitút pre verejné otázky (IVO). Na ich stránke majú popis svojej činnosti, proti ktorej by sa nedalo nič namietať až dovtedy, kým si nevšimneme obsah ich činnosti, ich vyjadrenia alebo adresátov za hranicami, ktorým je väčšinou toto posolstvo určené. A samozrejme osoby, ktoré IVO „reprezentujú“.
Zakladatelia: Martin Bútora, Zora Bútorová, František Šebej, Grigorij Mesežnikov, Péter Hunčík, Oľga Gyárfášová, Vladimír Krivý, Ivan Mikloš
Správna rada: Grigorij Mesežnikov (predseda), Martin Bútora, Ingrid Brocková, Oľga Gyárfášová, Péter Hunčík, Miroslav Kollár, Katarína Mathernová
Čestný prezident: Martin Bútora, Prezident: Grigorij Mesežnikov
Každý občan SR vie, z akého košiara títo ľudia pochádzajú a v prospech koho pracujú. Z dlhého zoznamu donorov môžeme identifikovať napr. tieto: Nadácia otvorenej spoločnosti (NOS), Nadácia na podporu občianskych aktivít (NPOA), Stredoeurópska nadácia (CEF), Centrum pre filantropiu ETP-S, Nadácia Pontis, Úrad vlády SR, Ministerstvo zahraničných vecí SR. Nasledujú americkí donori: Open Society Institute (New York), Ford Foundation, German Marshall Fund of the United States, Charles Stewart Mott Foundation, National Endowment for Democracy, Freedom House, IRI (Medzinárodný republikánsky inštitút), NDI (Národný demokratický inštitút), USIS, George Washington University;
Z množstva európskych donorov vyberám: Konrad Adenauer Stiftung, Friedrich Ebert Stiftung, Heinrich Boell Stiftung, ERSTE Foundation, Ministerstvo zahraničných vecí Nemecka, Ministerstvo zahraničných vecí Nórska;
Ďalej sú to: Svetová banka, NATO a nasledovné veľvyslanectvá: USA, Veľká Británia, Holandsko, Švédsko, Taiwan (Taipei Representative Office), Grécko, Poľsko, Portugalsko, Francúzsko, Taliansko;
Netreba si robiť žiadne ilúzie. Viacerí donori slúžia na vytypovanie a školenie vhodných kandidátov pre plnenie špionážnych úloh v jeho domácej krajine. Napríklad: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) je nemecká nadácia skrývajúca sa za sociálne demokratické hodnoty, ale v skutočnosti ide o nemeckú agentúru, ktorá vyhľadáva mladé talenty a umiestňuje ich do politiky v štátoch tzv. nemeckého záujmu. Je dotovaná zo štátneho rozpočtu Nemecka a niektorými nemeckými špionážnymi organizáciami ako napr. Nadácia Konrada Adenauera (NKA). NKA a FES patria medzi nadácie svojho času obvinené zo špionáže v Turecku.
Pre úplnosť treba uviesť, že títo donori sú uvádzaní pre obdobie rokov 1997 – 2013. Z nejakého dôvodu IVO za posledných 10 rokov donorov neuvádza. Existuje podozrenie, že IVO úmyselne nezverejňuje transparentnosť údajov o svojich donoroch, aby sa nevedelo koľko miliónov cez túto MVO pretieklo a na aký účel sa peniaze použili. Ak si pozriete stránku finstatu zistíte, že údaje sú hrubo zavádzajúce, lebo nezodpovedajú rozsahu činnosti a nákladom tejto MVO. Bolo by vhodné, aby sa na ich hospodárenie pozrel daňový úrad resp. iný kompetentný úrad zodpovedný za činnosť MVO – teda ministerstvo vnútra. A samozrejme, ak a zistí porušenie zákona, aby vyvodili v zmysle zákona príslušné právne dôsledky.
Čo sa týka ich projektov, štúdií, publikácií a pod. sú tam obsahy, ktoré nepatria do kompetencie IVO. Nahrádzajú štátne inštitúcie a obsahy sú komentované pravdepodobne pre zahraničného zákazníka a adresáta. Pre členov IVO táto „spolupráca“ a suplovanie činnosti so štátnymi orgánmi prináša cenné známosti s predstaviteľmi členov vlád a iných vysokých funkcionárov, ktorých môžu využívať v prospech zahraničných adresátov. V oblasti publicistiky ich obľúbeným médiom je DenníkN. IVO je sorosovský americký think – thank, ktorý publikuje v duchu pokynov svojich donorov a je zameraný pritirusky, protislovensky – čiže ich činnosť nie je objektívna, ale hrubo zavádzajúca a pre Slovensko škodlivá. Ako príklad ich nenávistnej propagandy možno uviesť knihu „Kto hrá ruskú roletu na Slovensku“.
Grigorij Mesežnikov je prezident tejto protislovenskej organizácie. Je absolventom Filozofickej fakulty Moskovskej štátnej univerzity (MGU). Pôsobil na Univerzite Komenského v Bratislave a v Politologickom ústave SAV. Od roku 1993 je externým spravodajcom Rádia Liberty/Rádia Slobodná Európa. (čiže je previazaný na špionážne služby USA). Absolvoval stáž v NED (National Endowment for Democracy, USA), čo je americkou vládou, Pentagonom a CIA riadený fond pre tzv. podporu demokracie vo svete. Samozrejme demokracie podľa amerických predstáv, čiže riadenie vybraných občanov iných štátov pre presadzovanie americkej politiky a cieľov v ich domovskej krajine. Zjednodušene sa tomu hovorí – špionáž pre USA.
Pri príležitosti úmrtia Madeleine Albrightovej, generálny riaditeľ a prezident NED Damon Wilson o nej napísal:
„Ako bývalá členka predstavenstva NED a predsedníčka NDI motivovala celú rodinu NED k spoločnej práci na podpore demokracie na celom svete. Jej oddanosť slobode a viere v USA a ich spojencov formovala moju vlastnú životnú prácu, keď som začal svoju kariéru pod jej vedením na ministerstve zahraničia.“
Podporovaním zločinov vo svete sa spolupáchateľmi stávajú aj organizácie a jednotlivci. Smutné je, ak to robia pod rúškom demokracie. A takýchto inštitúcií a jednotlivcov máme aj na Slovensku habadej. Preto je nutné oddeliť plevel od zrna a Slovensku škodiace MVO zrušiť. USA a aj Rusko majú prijatú legislatívu k pôsobeniu zahraničných agentov, tak prečo nie aj my?
Na americkej stránke ministerstva spravodlivosti sa uvádza: „FARA (Foreign Agents Registration Act) je dôležitým nástrojom na identifikáciu cudzieho vplyvu v Spojených štátoch a na riešenie hrozieb pre národnú bezpečnosť. Hlavným účelom FARA je presadzovať transparentnosť, pokiaľ ide o zahraničný vplyv v rámci Spojených štátov, zabezpečením toho, aby vláda Spojených štátov a verejnosť poznali zdroj určitých informácií od zahraničných agentov, ktorých cieľom je ovplyvniť americkú verejnú mienku, politiku a zákony“. Dodávam, že kontrolou činnosti sa zaoberá americká kontrarozviedka.
Z pohľadu tohto amerického zákona sú IVO a osoby v ňom pôsobiace hrozbou pre národnú bezpečnosť SR a obrovským bezpečnostným rizikom.
AUTOR: Z mesta SNP Ivan Štubňa
Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.
Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected].
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.