Nové bilbordy odporúčajú dôchodcom 4000 IU vitamínu D3 denne ako prevenciu Covid-19

Vizuál billboardu

Na Mikuláša sa v uliciach slovenských miest objavili bilboardy apelujúce na dôchodcov, aby užívali vitamín D3 ako prevenciu covid-19. Hlavným posolstvom bilboardov, zdá sa je, aby sa ľudia dozvedeli, koľko vitamínu majú užívať ako prevenciu, keď ho niet dostatok zo slnka.

Z bilboardu je zrejmé odporúčanie 4000 IU denne. Stane sa toto odporúčanie, naznačené len ako otázka vnučky starým rodičom, zámienkou pre kontroverziu, aké sme tu už mali v minulosti? Vládni odborníci totiž neradi odporúčajú vitamíny, ich favoritom je jedine vakcína. Radšej strašia predávkovaním a myslia si, že aj vitamín D3 sa dá získať v dostatočnom množstve zo stravy. Čo hovorí táto nová kampaň?

Kampaň na webe pripomína výzvu 200 vedcov z celého sveta, ktorý vyzvali vlády zvýšiť užívanie vitamínu D3 na úspešný boj s covid-19. V ich výzve sa uvádza: „Množstvo nezávislých štúdií vrátane tzv. randomizovaných, naznačuje, že vitamín D3 by mohol byť veľmi efektívnou prevenciou a liečbou…. Vplyv vitamínu D3 na covid-19 je vysoko pravdepodobne príčinný, nielen korelačný.“

Webstránka Berieme D3  http://www.beriemeD3.info odkrúca mýtus o predávkovaní a dáva jasné rady pre ľudí ako sa chrániť vitamínom D3. Bezpečná a účinná dávka pre dospelého je denne 4 000 IU denne. U obezných je pre rovnaký účinnok potrebná aj dvakrát taká dávka, ak sú dôchodcovia, tak môžu pridať tisícku-dve IU navyše. Najlepšie je si však dať zmerať hladinu vitamínu D3, ktorá by mala byť 125 nmol/L , alebo 50mcg/ml vitamínu v krvi, aby chránila pred ťažkých priebehom covidu.

Už vyše 144 nezávislých štúdií http://www.C19vitaminD.com na vyše 100 000 účastníkoch, ktoré boli opublikované v odborných časopisoch potvrdilo, že dostatočná hladina D3 je efektívnou prevenciou hospitalizácií a úmrtí.

9 najčastejších otázok a odpovedí zahŕňa aj to, kde kúpim najlacnejší vitamín D3 a aký je preplácaný poisťovňou. Poisťovňa prepláca, hlavne pre rizikových, aj test na hladinu vitamínu D3, ktorú je dôležité poznať, ak chce byť človek pripravený na akúkoľvek virózu covid sezóny. Je však ochranou aj pred inými ochoreniami.

Za touto mikulášskou nádielkou je občianske združenie Centrum pre bioetickú reformu. Ako cieľ kampane uvádza snahu informovať o účinnej prevencii hospitalizácií a úmrtí na covid-19 formou vitamínu D3, ktorý je etickým, bezpečným a prijateľným riešením pre všetkých, očkovaných i neočkovaných. Na december dalo oblepiť 100 reklamných plôch po Slovensku.

Ako tvorca kampane prehlasuje, že „táto kampaň vznikla bez podpory firiem, ktoré vyrábajú, alebo predávajú vitamíny. Ich finančná podpora ako aj podpora kohokoľvek, kto rovnako ako my, vidí význam v ochrane vitamínom D3, je však veľmi vítaná. Ak by ste chceli podporiť aspoň jeden takýto bilboard, prispejte prosím štedrou sumou 40 eur/ks na účet CBR.“ Bankové spojenie sa uvádza na webe.

„Centrum pre bioetickú reformu usiluje o rešpekt ľudskej dôstojnosti bez diskriminácie na základe veku, zdravotného stavu či vakcinačného statusu. Sme presvedčení, že ako spoločnosť máme usilovať o nenásilné riešenia dokonca aj v pandemických časoch a kedykoľvek. Obhajujeme prirodzené ľudské práva a tam patrí aj právo na prirodzenú imunitu,“uvádza sa na webe BeriemeD3.info

Bilboardy CBR podľa týchto informácií stáli cca 4 000 Eur, kým jesenná vládna kampaň s maskotom koronavírusu vyšla daňových poplatníkov na 47 tisíc Eur aj to bez toho, aby to zahŕňalo vysielací čas. Zo zmluvy MZ SR https://www.crz.gov.sk/zmluva/5983865/ s reklamnou agentúrou MUW/SASTCHI & SAATCHI nie je zrejmé, či súčasťou ceny kampane za očkovanie bol aj prenájom reklamných plôch a tlač bilboardov. Skôr z nej vyplýva opak.

Podľa zverejnenej zmluvy mala agentúra vypracovať len strategický plán, prezentovať 2 kreatívne návrhy, poskytovať podporu počas kampane v rámci svojho know-how a byť garantom kvality pri produkcii. Posledné je v zmluve vysvetlené ako „odborný dozor reklamnej agentúry pri následných produkčných výstupoch, ktoré budú realizované v súlade so stratégiou a ideovým konceptom vybraným MZ SR.“

Kampaň MZ SR kritizovali okrem politikov aj reklamní experti. Vytýkali jej aj to, že vyzerá, ako by ju robili len očkovaní pre neočkovaných, ktorí im však vôbec nerozumejú. Pre neodbornú väčšinu však kampaň vyznieva skôr ako zameraná pre deti. MZ SR však oznámilo, že reklamnú kampaň zameranú na očkovanie detí ešte len pripravuje.

AUTOR: Ing. Jana Ray Tutková, M. A. je ekonómka s postgraduálom z európskej politiky

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

 

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Pridaj komentár