Prenasledovaní kresťania: Islamský štát im dýcha na krk aj vo Švédsku

Tagged With: , , , Add Comment

Hoci už teroristické hnutie Islamský štát (ISIS) prestalo vojensky ohrozovať Sýriu a tamojší kresťania sa nemusia viac báť, či prežijú, hustne atmosféra strachu pred islamským radikalizmom v exilových komunitách sýrskych kresťanov v severnej a západnej Európe.

Uctievaní divokí navrátilci

Z bojísk v Sýrii a Iraku sa vracajú stovky rozprášených džihádistov ISIS s právom na pobyt v tej či onej európskej krajine a zdá sa, že škandinávske vlády súťažia so západoeurópskymi v miere ústretovosti pri začleňovaní porazených hrdlorezov „do normálneho života“. Nenávisť týchto frustrovaných fanatikov voči hostiteľským, resp. domovským európskym štátom nezvykne po návrate poľavovať. Často ani nemôže. Títo bojovníci sú v miestnych islamských komunitách uctievaní ako hrdinovia a musia ako takí zotrvávať v heroizovaných rolách nezlomných šíriteľov jedinej pravej viery so zbraňou i bez nej.

Rozličné štátne a mimovládne reintegračné inštitúcie im poskytujú od prvého dňa po návrate poradenské služby a psychologickú pomoc. S diagnózou posttraumatického stresového syndrómu požívajú spoločenské a právne zvýhodnenie s možnosťou bezpracného života na účet štátu. „Duchovnú podporu“ nachádzajú v miestnych moslimských komunitách. Tie tvoria v západoeurópskych mestách paralelný vesmír, kam bežný káfir (inoverec) neprenikne.

Asimilovaní kresťanskí gastarbeiteri

Prílev rozdrvených militantov z Blízkeho východu do západnej Európy a do Škandinávie stupňuje ten druh konfliktov, ktoré sa vymykajú zvyčajnému nálepkovaniu. Prehlbujú nevraživosť vo vnútri prisťahovaleckých skupín zo spoločnej krajiny pôvodu. Výstižným príkladom je Švédsko. Táto blahobytná a ľudomilná severská krajina sa otvorila v 70. rokoch minulého storočia uchádzačom o prácu z kresťanských dedín v severnom Iraku a východnej Sýrie. Zamestnal ich farmaceutický koncern Astra AB so sídlom a prevádzkovými halami v meste Södertälje. Leží asi 30 kilometrov juhozápadne od Štokholmu a produkčné závody tam mal aj výrobca nákladných áut Scania. Títo asýrski gastarbeiteri sa dobre uplatnili a rýchlo udomácňovali. Uľahčovalo im to aj kresťanské vierovyznanie, i keď odlišné od švédskeho protestantizmu.

Nazrime pre ujasnenie pojmu „asýrski“ do Wikipédie.

Asyřané se nazývají také historickými názvy Chaldejci nebo Sýrijci (nezaměňovat se Syřany, obyvateli moderního státu Sýrie, což jsou převážně Arabové). Hovoří asyrským jazykem, jehož základem je starověká aramejština, jazyk Bible. Vyznáním jsou křesťané, hlásí se buď k Asyrské církvi Východu nebo k Chaldejské katolické církvi. Území obývané Asyřany se rozkládá v severozápadní části Iráku okolo bývalého města Ninive. Sami Asyřané svoji zemi nazývají Beth Nahrain, což znamená „mezi řekami“. … Početná je také asyrská diaspora, zejména v USA, Rusku, Německu a Švédsku … Odhady populace se pohybují od půl do jednoho milionu, podle toho, zda se počítají všechny osoby s asyrskou krví nebo jen ti, kteří se ke své národnosti aktivně hlásí. “

Koniec švédskeho raja

Podľa Asýrskej medzinárodnej tlačovej kancelárie AINA žilo vo Švédsku k 1. novembru 2013 okolo 120 tisíc Asýrčanov. Zhodou okolností prežívala ich komunita v ten rok vrchol rozkvetu v krajine troch koruniek. Švédsko totiž otvorilo na jeseň 2015 hranice všetkým migrantom zo Sýrie, nakoľko ich označilo – rovnako paušálne ako merkelovské Nemecko – za obete prenasledovania s nárokom na politický azyl. Dobromyseľné škandinávske kráľovstvo zaplavilo 160 tisíc prevažne mladých moslimov vydávajúcich sa za Sýrčanov. Vláda v Štokholme im poskytla veľkorysé podmienky pre bezstarostný život v otvorenej multikultúrnej spoločnosti. Invázia votrelcov v absolútnych počtoch v nasledujúcich rokoch poľavila, no kumulatívny účinok na švédsku spoločnosť bol a ostáva devastujúci. Prisťahovalecké moslimské getá, v ktorých bujnie kriminalita, menia veľké švédske mestá ako Štokholm, Gothenburg a Malmö na nepoznanie.

Existujú však mestá a v nich mestské štvrte, kde agresívne osídľovanie islamskými novoprišelcami naráža na odpor neislamských prišelcov z predchádzajúcich desaťročí. Úradne protežovaným „Sýrčanov utekajúcich pred tyranským asádovským režimom“ (táto zdiskreditovaná propagandistická floskula sa dodnes oficiálne používa) nechcú za susedov švédski kresťanskí Asýrčania. Väčšina z nich denne elektronicky komunikuje s príbuzenstvom v Sýrii a Iraku a nenechá sa opíjať švédskou vítačskou propagandou. S roztrpčením sledujú, ako miestne úrady ustupujú nátlaku štátnej byrokracie a mimovládnych organizácií pri rozmiestňovaní tisícov islamských migrantov do mestských štvrtí obývaných kresťanskými Asýrčanmi.

Spolužitie zlyháva na celej čiare už len z toho dôvodu, že sa v starých a nových prisťahovalcoch, ktorí sa nenávideli v pôvodnej domovine, okamžite prebúdza dávny atavizmus siahajúci do obdobia islamských výbojov v 7. storočí.

Mapa expanzie Islamského kalifátu na Blízkom východe v 7. storočí

Zdroj: Wikipédia https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Mohammad_adil-Rashidun_empire-slide.gif

Na tomto pozadí prestávajú vyznievať správy o obavách asýrskej komunity o blížiacej sa občianskej vojne vo Švédsku príliš zveličene. Titulok z portálu samnytt.se z vlaňajšieho septembra „Bombattentat mot syriansk-ortodox kyrka i Södertälje“ možno rozumieť pri znalostiach nemčiny a angličtiny aj bez prekladu zo švédčiny, že v meste Södertälje sa valia na asýrsky ortodoxný kostol hrozby bombových atentátov. Najmä keď článok ilustruje záber kostola Svätého Afrema s páskou zamedzujúcou prístup verejnosti.

Kostol Sv. Afrema v meste Södertälje

Zdroj: samnytt.se

https://samnytt.se/bombattentat-mot-syriansk-ortodox-kyrka-i-sodertalje/

Prípady vandalizmu heslami o džiháde na múroch asýrskych kostoloch sa množia. Asýrska komunita sa sťažuje, že polícia sa neochotne púšťa do vyšetrovania, čo povzbudzuje páchateľov k ešte nehoráznejším výčinom.

Múr asýrskeho kostola postriekaný heslom k náboženskej vojne džihádu.

Zdroj: samnytt.se

https://samnytt.se/svenska-kyrkan-och-sveriges-radio-morkade-muslimska-dodshot-mot-kyrka/

Švédska evanjelizačná aliancia varovala už pred rokom pred hrozbou násilných útokov na kresťanských žiadateľov o azyl zo Sýrie a Iraku. V štúdii, ktorá monitorovala také útoky v roku 2017, je dokumentovaných množstvo takýchto prípadov. Výskum tohto druhu však zrejme nie je žiadúci a webová stránka aliancie https://www.open-doors.se/ neponúka (aspoň nie na bežne dohľadateľnom mieste) aktualizované štatistiky za rok 2018.

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na zemavek@zemavek.sk.
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Patrik Sloboda
Zopár slov o autorovi...

Pridaj komentár

  & Časopis