5 Liečivých bylín a doplnkov, ktoré môžu pomôcť zmierniť úzkosť a zvýšiť zdravie štítnej žľazy

Tagged With: , , , , Add Comment

Jedným z dôvodov, prečo sa občas cítime úzkostní a chorí je, že naše telo vyplavuje príliš veľa stresového hormónu- kortizolu – ktorý môže spôsobiť zmätok v našom metabolizme a zvýšiť riziko rôznych zdravotných problémov, ako je napríklad aj úzkosť. Tu sú niektoré bylinky a doplnky, ktoré môžu regulovať hladiny kortizolu.

Valeriánsky koreň: Valeriánsky koreň sa používa v bylinnej medicíne pre jeho schopnosť podporiť spánok. Pôsobí tak, že reguluje neurotransmitery v mozgu a znižuje úzkosť a nespavosť spôsobenú stresom. Táto bylina môže pomôcť riešiť mnoho typov problémov spánku.

foto: pixabay

Levanduľa: Použitie levanduľového éterického oleja v aromaterapii môže pomôcť regulovať úroveň stresu. Vôňa levandule má upokojujúci účinok. Štúdia publikovaná v časopise Early Human Development naznačila, že vôňa levanduľového esenciálneho oleja podporuje spánok a znižuje stres. V štúdii, výskumníci kúpali dojčatá v levanduľovom kúpeľovom oleji. Deti strávili viac času v hlbokom spánku po kúpeli. Okrem toho hladiny kortizolu dojčiat v tejto skupine dramaticky poklesli, čím sa zvýšila relaxácia. Levanduľová aromaterapia je tiež bezpečná, prirodzená, ľahká a nereaguje s liekmi alebo inými doplnkami. Okrem kúpeľov, môžete tiež použiť levanduľový éterický olej vo svojej izbe, zatiaľ čo spíte alebo pri stole v práci.

foto: flickr

Rybí olej: Doplnky z rybieho oleja, ktoré obsahujú omega-3 mastné kyseliny, môžu tiež pomôcť pri znižovaní hladín kortizolu. Okrem toho, doplnky rybieho oleja sú známe svojou schopnosťou udržiavať zdravé srdce a bojovať proti zápalom. Nie všetky doplnky z rybieho oleja sa vyrábajú rovnako, preto sa uistite, že doplnok, ktorý si vyberiete, pochádza z rýb ulovených vo voľnej prírode.

foto: pixabay

L-teanín: L-teanín je aminokyselina, ktorá sa nachádza v zelenom čaji a matcha. Je známe, že táto aminokyselina je účinná pri znižovaní úzkosti kvôli jej schopnosti znižovať hladiny kortizolu počas a po stresových situáciách. Vyhnite sa užívaniu l-theanine počas dňa. Jeho využitie má opodstatnenie pred spaním, pretože sa môžete cítiť veľmi uvoľnene a dokonca byť ospalý.

foto: pixabay

Multivitamíny: Ľudia, ktorí sa zaoberajú chronickým stresom a problémami s kortizolom, môžu mať prospech z užívania denných multivitamínov. Pri výbere multivitamínových doplnkov, vyberajte ten, ktorý má väčší obsah vitamínov B. Štúdia publikovaná v časopise Psychosomatic Medicine zistila, že suplementácia mikronutrientami priaznivo vplýva na vnímaný stres a tie, ktoré obsahujú viac vitamínov B, môžu byť účinnejšie pri zlepšovaní nálady.

foto: flickr

Zdroj: naturalnews.com

Veronika Faktorová

Pridaj komentár

  & Časopis