Absolútna liberálna demagógia

Tagged With: , , Add Comment

Šport, firemný marketing, kultúra, akademická pôda a čo nevidieť možno aj predpoveď počasia. Každý bod sa predsa počíta, každý „spracovaný“ občan je dobrý a kým neexistujú regulačné mechanizmy či nadstranícke autority, ktoré by sa voči tomu ohradili a upokojili vášne, mantinely v podstate nie sú žiadne.

Vrcholom podobných snáh je najnovšia reklamná kampaň firmy Absolut, keď si výrobca de facto legálnej drogy – alkoholu – vsugeroval povinnosť niesť na pleciach akúsi domnelú spoločenskú zodpovednosť vo vzťahu k „zaostalým“ Slovákom. Vskutku bizarné. Nemyslíte?

Prečo vravíme o zodpovednosti domnelej? Zrejme nikto by nemohol mať výhrady voči tomu, keby ľubovoľná nadnárodná súkromná spoločnosť využívala svoj vplyv, povedzme, na prevenciu násilnej, sexuálnej či drogovej kriminality. A to napríklad poskytnutím finančných prostriedkov kompetentným mimovládnym organizáciám. Ak však kontaminuje Slovensko bilbordmi, ktoré celkom otvorene nesú multikultúrne posolstvo, obzvlášť v časoch, keď tento systém na Západe zlyháva (čo priznávajú aj tamojšie autority) a u nás panuje voči tomuto systému obrovská skepsa, o žiadnej spoločenskej zodpovednosti nemôže byť ani reč. Tento ťah pôsobí skôr ako rozkopnutie dverí vedúcich priamo do politického ringu.

Autor: Tomáš Dugovič

Mesačník ZEM&VEK si môžete predplatiť na: http://www.webareal.sk/sofian

Zem a Vek
Zopár slov o autorovi...

Pridaj komentár

  & Časopis