Ako sa dostala klimatická rebelka Gréta Thunberg do New Yorku alebo zradné medzi-zastávky

Za zamyslenie stojí zvláštny kurz plachetnice Malizia II s klimatickou rebelkou Grétou Thunbergovou na palube. Prečo nenabrala plachetnica bežný kurz ako obvykle, ale odbočila na juh, aby zaradila zastávku na Azorách a potom ďalšiu krátko pred príchodom do New Yorku?

 
Článok pokračuje pod reklamou.


Kto sponzoroval a podporoval túto už legendárnu cestu plachetnicou cez Atlantik, ktorou sa malo dokázať, že cesta lietadlom je neekologická a planéte Zem klimaticky nebezpečná?

Neznáma eminencia v pozadí je Švéd Ingmar Rentzhog, ktorého považujú v médiách za objaviteľa Gréty Thunbergovej.V roku 2017 založil organizáciu s názvom “We don´t have Time”. Samozrejme, že klimatickú organizáciu. Na sociálnej sieti Linkedin formuloval Rentzhog cieľ, že vybuduje platformu, “v ktorej sa stretnú milióny členov, aby vyvinuli tlak na lídrov, politikov a podnikateľov, ktorí by agitovali za klímu”. Nasledujúci rok objavil náhodne klimatickú aktivistku s letákom v rukách a bol z nej nadšený. Bola to Gréta. S troškou sarkazmu možno povedať, že našiel “maskotka”.

V októbri 2018 zverejnila organizácia trojstranové vyhlásenie o vzťahu s Grétou Thunbergovou. Všetkých skeptikov ubezpečil citát: “Grétin úspech je všetko výsledok jej vlastnej snahy.” Skeptici uverili a v decembri 2018 smela ísť Gréta spolu s letákom v rukách do Katovíc v Poľsku. Tam predstavila spolu s Märtenom Thorslundom a Stuartom Scottom nadáciu We don´t have Time. Obaja patria medzi šéfov tejto organizácie. V priebehu týždňov sa stala z jednoduchej žiačky, vtedy 15-ročnej, profesionálna aktivistka. Talent?

V tom istom roku predstavil Rímsky klub vo Švédsku svoj klimatický krízový plán. Rímsky klub bojuje za dlhodobý vývoj a zasadzuje sa za ochranu ekosystémov. V zozname členov sa nachádzajú popri mnohých vedcoch ľudia ako “Liz” Mohnová, šéfka Bertelsmannovej nadácie. Súčasný prezident Klubu je Mojib Latif, jeden z najznámejších klimatických výskumníkov v Nemecku. Tento podporuje aktívne Fridays for Future. Podujatie Rímskeho klubu vo Švédsku moderoval Ingmar Rentzhog.

A aby tam neboli len starší muži, stretla Gréta náhodou v Katoviciach Luisu Neubauerovú z hnutia Fridays For Future. Neveríte? Samotné noviny “Sűddeutschen” o tom porozprávali.

Vráťme sa k zámorskej plavbe. Plachetnica superlatívov, financovaná BMW, ktorej reklama bola premaľovaná z iniciatívy Thunbergovej pre cestu cez oceán. Druhý sponzor je knieža Albert II. z monackej nadácie. Nie prekvapujúco je to nadácia, ktorej medzinárodné angažmá sa sústreďuje na oblasti zmeny klímy, biodiverzity a zásobovania vodou. Legenda, že plachetnica má byť vlastníctvom Rothschildovcov, platila len do roku 2017. Po vlastníckych zmenách patrí už od roku 2019 realitnému maklérovi Gerhardovi Senftovi.

A zrazu sa objavilo video investigatívneho novinára Gerharda Wisnewského. Nazýva sa pekne: Atlantik : Gréta márne hľadaná. Wisnewski si kladie otázky, ktoré by iní považovali za hlúposť. Áno, Gréta bola na palube pri odchode jachty. Wisnewski sa ale pýta, nie od veci, či tam bola celý čas. Z čoho pramení jeho skepsa? V priebehu cesty sa objavili z paluby dva živé rozhovory s nemeckými médiami. Prvý s ranným magazínom 21. augusta 2019. Dobrých päť minút sa bavila moderátorka nadšene s kapitánom plachetnice Borisom Herrmannom, a potom na rozhodujúcu otázku, kdeže je Gréta, bolo počuť, že spí. Ach, jednoducho zlé načasovanie? Dňa 23. 9. oznámil Boris Herrmann live rozhovor Gréty Thunbergovej s hamburskými žiakmi. Oznámil to aj Hamburger Abendblatt. Otázky žiaci zaslali vopred a potom ich naživo zodpovedal – Boris Herrmann. Veľké prekvapenie na konci video-pozdravu z paluby: Gréta vraj opäť spí.

Z celej cesty existuje 23 fotiek, z toho sedem s Grétou. Necháme na vás, aby ste si urobili názor. Nečudo, keby to bol len obrovský podvod. Blížime sa k finále, k príchodu do New Yorku. Noviny Merkur písali 13. 9. o 19:45, že krátko pred príchodom bola loď nútená pristáť – kvôli colnej prehliadke. To napísala na Twittweri aj Gréta.

“Teda, pomyslel som si,” píše nemecký komentátor Bernhard Loyen, “prečo práve pár kilometrov pred zakotvením, pred prvými kamerami, nadšenými Newyorčanmi, nevieme. Večer som si pozrel posledné 3 hodiny tohto divadielka z live prenosov. Keď už plachetnicu bolo vidieť, objavili sa najprv tri, potom viaceré gumové člny a lode. Jeden prirazil k Malizii II, ale Grétu som nevidel. Bolo 18:40 európskeho času. Čulý ruch medi Maliziou II a člnom vedľa nej. Potom som ju uvidel. Na palubách oboch člnov sa pohybovalo asi 10-12 osôb. Potom naberá Malizia II kurz do prístavu. Je skoro pol deviatej. Štartuje réžia kampane PR, so zábermi, ako sa Gréta šplhá pri plnej plavbe na predok lode, zvládla to. Je tam ešte medzihra s horiacimi fakľami, ktoré Gréta nemôže akceptovať kvôli ohrozeniu životného prostredia. Skrátim to: Koľkí ju očakávali? Bolo ich asi 500. Bezprostredne po zakotvení odchádza Gréta na tlačovú besedu. Najprv rečnia aktivisti z hnutia Fridays for Future, Gréta stojí pri strome, nevyzerá vôbec unavená. Sotva som počúval. Rád by som ju ako otec objal a povedal jej: “Dievčatko, čo to s tebou robia?” A ona by mi asi odpovedala: “Bernhard, horí, pre city nie je čas.””

Gréta Thunbergová vyzýva všetkých vo svete na štrajk. Nechajme sa prekvapiť, čo vyčaruje ešte počas svojho pobytu v USA z čarovného klobúka “We don´t have Time”.

Zdroj: Bernhard Loyen, Gerhard Wisnewski, video PR-Lüge Atlantiküberquerung: Wie kam Klima-Göre Greta Thunberg nach New York?

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

[plsc_button url=”http://bit.ly/podporit-zemavek” target=”_blank” color=”red” style=”flat” radius=”semiround” size=”lg”]CHCEM PODPORIŤ[/plsc_button]

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected].

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply