Biden nominuje Orbánovho kritika Burnsa na čelo CIA

· Čas čítania: 2 min.

Joe Biden stanovil meno William Joseph Burns ako následníka na čele CIA. Burns je bývalý námestník ministra zahraničných vecí a kariérny diplomat. V snahe pôsobiť  nestranne Bidenov tím poukázal na to, že je skúsený zahranično-politický funkcionár z oblasti národnej bezpečnosti, ktorý pôsobil v piatich demokratických i republikánskych administratívach.

Burns dosiahol najvyššiu pozíciu v americkej zahraničnej službe ako kariérny diplomat. Počas pôsobenia viac ako tri desaťročia bol veľvyslanec v Jordánsku a Rusku, neskôr zástupca ministra zahraničných vecí.

V tlačovej správe Bidenov tím označil Burnsa, kritika maďarského premiéra Viktora Orbána, za „dokonalého profesionála s integritou, ktorý prinesie fakty a nezávislosť, čo národná bezpečnosť vyžaduje“. Má byť príkladným človekom s dlhoročnými skúsenosťami na svetovej scéne aj podľa Bidena: „Zdieľa moje hlboké presvedčenie, že inteligencia musí byť apolitická a že oddaní spravodajskí profesionáli slúžiaci nášmu národu si zaslúžia vďačnosť a úctu“.

Nový americký prezident priznáva to, čo každý dobre vie (ale mainstream úspešne vysmieva). A to je fakt, že veľvyslanci mocnosti nie sú len reprezentatívnou funkciou, ale „spravodajskými profesionálmi“ s určitými úlohami. „Američania s ním, ako riaditeľom CIA, budú dobre spať“, dodal Biden.

Burns v súčasnosti slúži ako prezident významného ľavicovo-centristického think tanku Carnegie Endowment for International Peace, ktorý sa hlási k neoliberálnym názorom. Ako každý správny globalista má na konte čestné ocenenia a rády zo všetkých svetových strán: z Francúzska, Japonska, Nemecka, Jordánska, Veľkej Británie i Talianska.

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

Zdroje:

(1) Biden’s last major hire is career diplomat Burns to run CIA; autor: Trevor Hunnicutt, Susan Heavey; Reuters, 11.1.2021

(2) US President-elect Biden Nominates Orbán Critic to be CIA Director; autor: Tamás Vaski; Hungary Today, 12.1.2021

(3) William Joseph Burns – Ambassador to the Hashemite Kingdom of Jordan; state.gov

(4) Biden picks veteran diplomat William Burns as CIA director; autor: Saphora Smith; NBC News, 11.1.2021

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected] UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2021

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK