Britský bulvárny denník sa ospravedlnil za článok o krádeži vzorca na Sputnik V

Britský bulvár Daily Express sa ospravedlnil za zverejnenie prevzatého článku, v ktorom tvrdil, že Rusko ukradlo vzorec na vakcínu spoločnosti AstraZeneca a na jeho základe vytvorilo očkovaciu látku Sputnik V. Informoval o tom ruský spravodajský web Meduza.io.

Pôvodne sa tieto tvrdenia objavili v inom britskom bulvárnom denníku The Sun, ktorý bez uvedenia zdrojov napísal, že britské „tajné služby majú dôkazy, že údaje ukradol jeden z Putinových špiónov“. Tento článok neskôr prevzalo niekoľko ďalších bulvárnych periodík vrátane Daily Expressu.

Ruský fond priamych investícií (RFPI), ktorý zodpovedá za marketing a predaj vakcíny Sputnik V v zahraničí, vo svojom vyhlásení z 11. októbra označil tvrdenia The Sun za „ďalší príklad falošných správ“ a vysvetlil rozdiel medzi zložením Sputniku V a vakcíny Vaxzevria od spoločnosti AstraZeneca. Obidve vakcíny používajú podobnú technológiu na základe oslabeného adenovírusu, Sputnik ľudského a Astra opičieho.

RFPI konštatoval, že „namiesto šírenia falošných správ by britské médiá a vládne úrady mali lepšie chrániť povesť spoločnosti AstraZeneca a jej bezpečnej a účinnej vakcíny, na ktorú v médiách neustále útočia konkurenti „tvrdeniami vytrhnutými z kontextu“.

Vlani britské tajné služby hovorili o „95-percentnej istote“, že hackeri v službách Moskvy napadli počítačové systémy britských, amerických a kanadských inštitúcií, ktoré sa podieľali na vývoji vakcíny. Britské bezpečnostné zložky teraz tvrdia, že kľúčové údaje o oxfordskej vakcíne ukradol osobne cudzí agent. Úrad britského premiéra tieto informácie odmietol komentovať.

Daily Express článok stiahol

Daily Express potom článok prevzatý z The Sun stiahol a zverejnil ospravedlnenie spolu s komentárom RFPI. Samotný The Sun sa za svoj článok neospravedlnil, len na konci jeho upravenej verzie na webe doplnil vysvetlenie, že RFPI považuje zverejnené informácie za nepravdivé.

Na oficiálnom webe vakcíny Sputnik V sa v pondelok večer objavilo vyhlásenie, že „niekoľko britských bulvárnych novín bolo nútených ospravedlniť sa“ za lživé informácie o vakcíne ruskej výroby.

„Ide o ďalšie víťazstvo v boji proti negatívnej kampani západných médií proti ruskej vakcíne Sputnik V,“ píše sa vo vyhlásení. Táto kampaň sa podľa vyhlásenia začala na podnet nadnárodných spoločností v rámci „ich honby za ziskom a podielom na trhu na úkor zdravia bežných ľudí“.

Tvrdenia o krádeži vzorca vakcíny vyvolali v Moskve ostré kritické reakcie

Gennadij Oniščenko, poslanec vládnucej strany Jednotné Rusko, ktorý predtým pôsobil ako šéf ruského úradu verejného zdravia a prezidentský poradca, uviedol, že ľudia zapletení do tejto mediálnej kauzy by mali byť prepustení a vyhľadať psychiatrickú pomoc.

„Navrhujem, aby poslali novinárov (redakcie) The Sun na psychiatrické vyšetrenie,“ povedal Oniščenko agentúre RIA Novosti. „A zamestnanci (britskej tajnej služby) MI6 by mali byť prepustení, pretože prišli o schopnosť vykonávať svoju prácu,“ myslí si poslanec.

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

Zdroje:

1./ Britský bulvárny denník sa ospravedlnil za článok o krádeži vzorca na Sputnik V, aktuality.sk, 13.10.2021

2./ Britský bulvár sa ospravedlnil za tvrdenie, že Rusi ukradli vzorec pre Sputnik, Denník Štandard, 14.10.2021

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected] UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Pridaj komentár