Slovenskí IT-čkári, ktorí vyznávajú neoliberálne hodnoty sú v panike. Posledný vývoj záujmu vo vyhľadávaní informácii o prez. kandidátoch na internete, hovorí jasnou rečou, že Maroš Šefčovič, sa nedostane do druhého kola volieb. Ako má podľa reči internetu skončiť Čaputová, ako sa Slovensko postavilo k Harabinovi, či Kotlebovi, o tom všetkom sa dočítate v dnešnom článku.
Čakala som s analýzou Google Trends až dodnes, kedy Slovensko zareagovalo na predvolebné debaty kandidátov na Markíze, či posledné reakcie kandidátov, na svojich rivalov.
Výsledky záujmu Slovákov o kandidátov po 9.3. 2019, kedy sa udiala debata štyroch najpreferovanejších, – Čaputovej, Kotlebu, Šefčoviča a Harabina sú nasledovné:
- Harabin – zvýšený záujem spoločnosti o 48%
- Čaputová – zvýšený záujem spoločnosti o 42%
- Ševčovič – znížený záujem spoločnosti o – 27%
- Kotleba znížený záujem spoločnosti o 19% (ku Kotlebovi treba podotknúť, že znížený záujem o vyhľadávanie informácii o ňom začal už 8.3. 2019, čiže pred debatou a pokračoval aj po debate)
Toto je pomerne rozhodujúci okamih. Televízna debata na Markíze sa dá považovať za celospoločenskú záležitosť majority obyvateľstva. Prepad medzi druhým a tretím kandidátom v poradí, celkom presne naznačuje, že do druhého kola sa kandidát Šefčovič nemusí dostať.
Záujem v priebehu času, podľa analytiky Google Trends, sú síce presné čísla, ale neznamenajú automaticky, kto vyhrá voľby. Je to širokospektrálna analytika a jej čísla predstavujú záujem vo vyhľadávaní vzhľadom na najvyšší záujem pre danú oblasť a časové obdobie. Pohovára o číselných hodnotách, ktoré predstavujú popularitu príslušného výrazu vyhľadávania. Obvykle sa viažu na spoločenské udalosti.
Obrovský nárast, zaznamenal vo vyhľadávaní Štefan Harabin, po zverejnení videa s jeho štátnickým prejavom. Video, iba na jednom z kanálov, videlo dodnes viac, ako 150.000 ľudí. Celkovo bolo video zdielané na veľa You Tube kanáloch a celkový počet zhliadnutí tohoto videa sa dá iba predpokladať. Je ale možné, že ho videlo viac, ako 500.000 ľudí. A to je na slovenské pomery, naozaj prekvapivé číslo. Už hodnota 150.000 je na politický prejav, nesmierne vysoké číslo, oproti slovenským štandardom. Keď si k tomu prirátate, že Harabin dlhodobo vedie v interaktivite na sieti a spomenutý prepad Maroša Šefčoviča v Google analytike, dá sa predpokladať, že sa sudca dostane do druhého kola s právničkou Zuzanou Čaputovou. Sú to však iba odhady, na základe analytiky. Sú však pomerne presné.
https://blogerskenoviny.home.