Dá sa celkom presne predpokladať, kto vyhrá voľby

Foto: archív

 

Slovenskí IT-čkári, ktorí vyznávajú neoliberálne hodnoty sú v panike. Posledný vývoj záujmu vo vyhľadávaní informácii o prez. kandidátoch na internete, hovorí jasnou rečou, že Maroš Šefčovič, sa nedostane do druhého kola volieb. Ako má podľa reči internetu skončiť Čaputová, ako sa Slovensko postavilo k Harabinovi, či Kotlebovi, o tom všetkom sa dočítate v dnešnom článku.

Čakala som s analýzou Google Trends až dodnes, kedy Slovensko zareagovalo na predvolebné debaty kandidátov na Markíze, či posledné reakcie kandidátov, na svojich rivalov.

Výsledky záujmu Slovákov o kandidátov po 9.3. 2019, kedy sa udiala debata štyroch najpreferovanejších, – Čaputovej, Kotlebu, Šefčoviča a Harabina sú nasledovné:

  1. Harabin – zvýšený záujem spoločnosti o 48%
  2. Čaputová – zvýšený záujem spoločnosti o 42%
  3. Ševčovič – znížený záujem spoločnosti o – 27%
  4. Kotleba znížený záujem spoločnosti o 19% (ku Kotlebovi treba podotknúť, že znížený záujem o vyhľadávanie informácii o ňom začal už 8.3. 2019, čiže pred debatou a pokračoval aj po debate)

Toto je pomerne rozhodujúci okamih. Televízna debata na Markíze sa dá považovať za celospoločenskú záležitosť majority obyvateľstva. Prepad medzi druhým a tretím kandidátom v poradí, celkom presne naznačuje, že do druhého kola sa kandidát Šefčovič nemusí dostať.

Záujem v priebehu času, podľa analytiky Google Trends, sú síce presné čísla, ale neznamenajú automaticky, kto vyhrá voľby. Je to širokospektrálna analytika a jej čísla predstavujú záujem vo vyhľadávaní vzhľadom na najvyšší záujem pre danú oblasť a časové obdobie. Pohovára o číselných hodnotách, ktoré predstavujú popularitu príslušného výrazu vyhľadávania. Obvykle sa viažu na spoločenské udalosti.

Obrovský nárast, zaznamenal vo vyhľadávaní Štefan Harabin, po zverejnení videa s jeho štátnickým prejavom. Video, iba na jednom z kanálov, videlo dodnes viac, ako 150.000 ľudí. Celkovo bolo video zdielané na veľa You Tube kanáloch a celkový počet zhliadnutí tohoto videa sa dá iba predpokladať. Je ale možné, že ho videlo viac, ako 500.000 ľudí. A to je na slovenské pomery, naozaj prekvapivé číslo. Už hodnota 150.000 je na politický prejav, nesmierne vysoké číslo, oproti slovenským štandardom. Keď si k tomu prirátate, že Harabin dlhodobo vedie v interaktivite na sieti a spomenutý prepad Maroša Šefčoviča v Google analytike, dá sa predpokladať, že sa sudca dostane do druhého kola s právničkou Zuzanou Čaputovou. Sú to však iba odhady, na základe analytiky. Sú však pomerne presné.

https://blogerskenoviny.home.blog/2019/03/13/da-sa-celkom-presne-predpokladat-kto-vyhra-volby/

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected].
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply