Hnutie Žlté vesty, francúzska demokracia a podoby so Slovenskom…

Tagged With: , , , , , , 1 Comment

Hnutie žltých viest (po francúzsky: Mouvement des gilets jaunes) je protestné hnutie, ktoré začalo žiť na internete v máji 2018 a viedlo až ku demonštráciám, ktoré začali vo Francúzsku 17. novembra 2018.

Nemá oficiálne vedenie a vzniklo prostredníctvom nezávislých skupín sociálnych médií, v ich reakciách na ostatné pravicové Macronove politiky, ktorému nimi klesá dôvera a preferencie Francúzov…

Hnutie sa formovalo bez toho, aby sa do popredia dostal jeden jasný vodca, no niektorí z nich sa neskôr zviditeľnili.
Program hnutia je v mnohých bodoch najmä ekonomicky extrémne ľavicový, takže získava podporu najmä zo strany radikálnej ľavice (komunisti, marxisti) a národných socialistov (neonacistov).
Demonštranti navrhujú napríklad to, aby veľkoobchodné reťazce platili do štátnej kasy viac peňazí a malé obchody (živnostníci, malé podniky) menej.
– 
vláda má prestať zvyšovať dane z paliva;
– dôchodok nesmie byť u nikoho nižší ako 1200 eur;
– maximálny plat nesmie u nikoho presiahnuť 15 000 eur;
– odchod do dôchodku by mal byť vo veku 60 rokov;
– všetci, ktorí pracovali fyzicky, by mali mať právo odísť do dôchodku už vo veku 55 rokov.
Medzi základnými tézami tiež požadujú zakázať presun francúzskeho priemyslu do iných krajín a chcú prinútiť zamestnávateľov, aby platili zamestnancom z iných krajín, ktorí sú ochotní pracovať vo Francúzsku aj za nižšiu mzdu, rovnakú mzdu ako Francúzom. Snažia sa tým dosiahnuť, aby pre zamestnávateľov nebolo atraktívne zamestnať nefrancúzskych občanov, takže o cene práce nebude rozhodovať trh, ale vnútené zvýhodňovanie Francúzskou reguláciou.
V azylovej politike požadujú, aby sa so žiadateľmi o azyl dobre zaobchádzalo. „Dlhujeme im bývanie, bezpečnosť, potraviny a vzdelávanie pre maloletých. Pracujme spolu s OSN na tom, aby boli utečenecké tábory otvorené v mnohých krajinách po celom svete.“ Neúspešní žiadatelia o azyl sa podľa žltých viest majú vrátiť naspäť do svojej krajiny.
Ďalším opatrením má byť zákaz predaja nehnuteľností, ktoré sú vo vlastníctve Francúzska;
opätovné zoštátnenie energetických podnikov, ktoré protestujúci obviňujú z nárastu cien elektriny a plynu.
Chcú tiež zmeny posilnením systému nástrojov priamej a otvorenej demokracie zavedením systému čiastkových referend k vládou navrhovaným zákonom podľa vzoru Švajčiarska:
„Požiadavka Žltých viest na organizáciu referend občianskej iniciatívy, ktoré by sa mali zaoberať otázkami národného významu, bude predmetom diskusie vo Francúzsku.“ Uviedol premiér Edouard Philip v novinách Echos.
Vládna moc háji parlamentnú demokraciu, priama demokracia prostredníctvom na vládnutí participujúcich referend je pre ňu ale ako čert a svätená „oživujúca“ voda. Aj preto hlavné médiá o existencii sformulovaného súboru požiadaviek neinformovali. Iniciatívy sa preto, aby bolo jasno, znova musí ujať pre systém matrixu moci a vládnutia nežiaduca mediálna „alternatíva“…
Lebo posilnenie inštitútu referenda si nepraje ľavica ani pravica, len „populisti a extrémisti“. Švajčiari sú ale v ich častých referendách racionálni a striedmi, majú zmysel pre mieru vecí a svedomie, v referendách vedia správne vyhodnotiť veci v ich spoločnom verejnom záujme, na úrovni kantonov alebo celého ich trvale prosperujúceho a dobre spravovaného štátu.
Som „extrémista a populista“. A prajem si tiež trvale udržateľné a prosperujúce Slovensko. A vy?
Parlamentná demokracia dostane plnohodnotný rozmer, ak bude rozriedená prvkami priamej demokracie, tak ako voľba prezidenta (nikomu neškodí) a ak sa vláda, jej moc a pravda väčšiny neutralizuje spoločným názorom a konsenzom všetkých občanov, na všetkých úrovniach ich vládnutia, lebo vládna moc pochádza od občanov, čo je aj platná dikcia Ústavy SR. Slovensko je aj ako pluralitná, hoc parlamentná demokracia, v dôsledku moci a vlády väčšiny ešte stále polo totalitný štát. Väčšina nemá mať monopol na svoju, jej, pravdu. Tak pravda nefunguje a nie je pravdou a nie je legitímna.
A „naháňanie“ hlasov poslancov za zákony v parlamente, spolu s ich trápnym kupčením a beztak prázdne a dlhé parlamentné rozpravy o tom, čo je vopred rozhodnuté, je navyše aj ľudsky nedôstojné (oni tomu vravia: schopnosť vyjednávať; z lobingu (skryté formy) a „vyjednávania“ si urobili cnosť).
Tvrdenie, že referendum je drahé je lož. Oveľa drahšie je množstvo chybných zákonov, schválených pochybným parlamentným konsenzom; a sú oveľa drahšie, ich dôsledky znáša dotknutá časť spoločnosti.
To, čo vyvádza parlament a ešte si poslanci aj pridali na príjmoch, je škandál, nehodný kvalitám ich parlamentnej poslaneckej roboty;
Do tretice – tvrdenie, že „ľud“ nie je spôsobilý schvaľovať zákony, je urážka ľudu. Dobrou mentálnou a intelektovou výbavou a logikou disponuje množstvo ľudí, a nepovažuje sa za volenú a neskôr vyvolenú vyššiu a ľudu nadradenú „kastu“. A kvalifikovaný názor má aj mlčiaca väčšina. Tobôž nevoliči z presvedčenia, vynímajúc ľahostajných ignorantov…
Pozor, tvrdenia, že referendum nie je možné o ľudských právach, je neúplným zavádzaním verejnosti, účelový omyl:
Referendum nie je možné len o základných ľudských právach, nie právach a akcesorických právach k právam a základným ľudským právam!
Príklad 1: Manželstvo nie je základné ľudské právo. Ak sa ale dúhovou loby necháte vtiahnuť do legislatívneho procesu tak, že s požiadavkami dúhy začnete zaobchádzať ako so základným ľudským právom, ten proces musí vyústiť od registrovaných partnerstiev k manželstvám párov rovnakého pohlavia a od nich k ďalším kolieskam ich salámy neznámej dĺžky podľa zásady rovnakého zaobchádzania…
Príklad 2: Migráciu OSN v jej Global Compact 1 a 2 definuje ako základné ľudské právo, čo je ľudsko-právna aktivistická lož, ľudsko-právne aktivisticky prepisujúca systém základných ľudských práv ako ich nadstavbu a súčasť. Migrácia je právo, ktoré možno získať uznaním štatútu utečenca (azyl, dočasná doplnková ochrana) alebo prijatím štatútu ekonomického migranta podľa potrieb ekonomiky daného prijímateľského štátu alebo klimatického migranta a končí na hraniciach štátu cieľovej destinácie. Proces získavania štatútu štátneho občianstva a právo na zlučovanie rodín, prebieha len v týchto intenciách a nie je základné ľudské právo. O politikách prijímania migrantov (utečencov a ostatných) rozhoduje daná krajina, viazaná medzinárodnými dohovormi o zaobchádzaní s migrantmi a utečencami a vlastným utečeneckým, migračným a azylovým právom…
Úmyslom OSN je práva suverénnych a zvrchovaných členských štátov najmä pod pokrievkou EÚ ako budúcej Únie s jednotným úniovým právom, obmedziť. A o tom sú oba nezáväzné kompakty.
O budúcom štatúte utečencov rozhodla OSN dnes tak, ako len nezáväzná “politická deklarácia” o migrácii v Marrákéši, prijatá aklamačne.
Svetové „elity“ OSN a EÚ nás klamú ako ich ovce v ich košiari a vlastníctve. Budujú “ich” Nový svetový poriadok.
Stále je otvorená otázka: Komu a pre sa koho sa späť vzatím svojej abdikácie „obetoval“ vo svojej zahraničnej misii pokračujúci Miroslav Lajčák? A k tomu otázka pre euro poslanca Ivana Štefanca v nedeľnej TA3 V politike: Prečo si v Európe „máme zvyknúť“ na terorizmus a nárast kriminality, zjavne navyšovanej neautochtónnymi cudzincami a zatiaľ len „cvičné“ ohniská občianskej vojny v epicentre tej akože „jadrovej“ EÚ (Francúzsko, Nemecko, Belgicko…)? Koľkými minútami ticha za nevinné obete? Akú bilanciu budú mať tohtoročné vianočné trhy? A ktorá z “ľudsko-právnych mimovládok” mimovládok sa aspoň verbálne a formálne zastala genocídy kresťanov v islamom dotknutých krajinách? Mlčia…
Pekne pozdravujem. :-)
Juraj Režo alias notorickyobcan

Spracované podľa:
https://www.odpady-portal.sk/Dokument/104465/zlte-vesty-protestuju-vo-francuzsku-kto-su-a-co-chcu-demonstranti.aspx
https://www.lesechos.fr/politique-societe/gouvernement/0600356970040-edouard-philippe-nous-allons-accelerer-les-mesures-qui-permettent-de-distribuer-du-pouvoir-dachat-2230398.php
https://www.scribd.com/document/394450377/Les-revendications-des-gilets-jaunes

Vložené 18.2018
Komplexnejšie a podrobné správy o procese poskytlo spravodajstvo TA3 v priebehu dňa. Macron je nútený podstúpiť celonárodný dialóg pod tlakom požiadaviek Žltých viest, aj preto, že jeho popularita prudko klesá.
Strana Marine Le Pen celé dianie sleduje so založenými rukami a “čaká” ako jej moc sama padá do jej rúk…
Vždy dobrou spravodajkyňou diania vo Francúzsku je Alena Vrbovská.

http://www.blogovisko.sk/hnutie-zlte-vesty-francuzska-demokracia-a-podoby-so-slovenskom.html

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na zemavek@zemavek.sk.
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Juraj Režo
One Response to "Hnutie Žlté vesty, francúzska demokracia a podoby so Slovenskom…"
  1. Juraj, vravis mi zo srdca. Az na to, ze ja by som tuto parlamentnu demokraciu nenazval polototalitnou ale totalitnou v plnom vyzname slova. Nie je totiz rozdiel v principoch legitimizacie moci za socializmu a teraz. Mame tu „zvolenu“ vladu jednej strany. Mame tu neobmedzenu moc parlamentu. Mame tu masu obcanov, ktori nemaju ziadnu zakonnu moznost zvratit, ovplyvnit alebo obmedzit rozhodnutia volenej moci. Obcania su totalne bezmocni. Preto TOTALITA. Statna moc sa presadzuje (samozrejme, po zvoleni v divadielku menom slobodne volby) neobmedzene a bez vyhrad. Preco taketo usporiadanie dokaze tak dlho vydrzat spociva v tom, ze obcania nie su organizovani, a ze legitimizacia tejto totalitnej moci je maskovana volou ludu – ved ste si nas slobodne zvolili. To, ze cele spolocensko-politicke dianie je v rukach stran si uz neuvedomuju. Kandidati musia byt na kandidatke strany! Strana rozhodne, kto bude a kto nie… A ustava zaruci, ze po volbach a zlozeni slubu su poslanci nedotknutelni a rozhoduju svojvolne – bez akejkolvek vazby na volu a potreby obcanov. Parlament je kolektivny organ vykonu moci pre par ludi v pozadi. Maskuje ich skutocnu moc, maskuje, ze moc ma vlastne len par ludi, ktori nie su viazani nicim, len zakonmi ktore si sami prijmu.

Pridaj komentár

  & Časopis