Inteligentné továrne v Nemecku ako odpoveď na rast

Tak, ako smartfóny priniesli revolúciu do osobnej komunikácie, Nemecký priemysel hľadá inteligentné továrne na zlepšenie priemyselnej výroby v krajine. V prvej línii je konglomerát Siemens a zariadenie v mestečku Amberg.

Továreň Siemens v Ambergu vyrába automatické stroje pre spoločnosti ako BASF, Bayer, a BMW. Revolučnými však nie sú stroje, ale spôsob, akým ich vyrába. Výrobca používa internet na to, aby prepojil až 1000 výrobných zariadení s rozlohou viac ako 9000 štvorcových kilometrov, pričom zariadenie v Ambergu je centrálnym, uvádza The Wall Street Journal.

Projekt sa nazýva Industrie 4.0, a je výsledkom spolupráce nemeckej vlády, výskumných inštitúcií a podnikov s cieľom vyvinúť pomocou webových technológií plne automatizované „inteligentné“ továrne.

Takéto továrne by mohli vyrábať produkty plne upraviteľné už počas samotnej výroby (počas spracovania v dielni). Nedokončený výrobok na montážnej linke by „povedal samotnému stroju, aké služby potrebuje” a ten by produkt okamžite dokončil, povedal Wolfgang Wahlster, šéf projektu Industrie 4.0.

Všetko je založené na koncepcii nazvanej „internet vecí”, v ktorom sú bežné, denne používané zariadenia pripojené k internetu. Google nedávno kúpil spoločnosť vyrábajúcu termostaty, ktoré možno diaľkovo ovládať pomocou inteligentných telefónov a ďalších pripojených zariadení, za 3,2 miliardy dolárov.

Hlavným zámerom projektu Industrie 4.0 je zvýšenie konkurencieschopnosti. Základom nemeckej ekonomiky, ktorá je najväčšou v Európe, je priemyselná výroba, v porovnaní s rozvojovými krajinami je však v nevýhode, pokiaľ ide o náklady na pracovnú silu.

Továreň v Ambergu Siemens nie je jediným nemeckým závodom, ktorý webový výrobný proces implementoval. Výrobca elektromotorov WITTENSTEIN ako aj montážna linka hydraulických zariadení prevádzkovaná spoločnosťou BOSCH tiež používajú na zlepšenie výroby inteligentné technológie.

Preklad z RT

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply