Fašistický trójsky kôň v alternatíve

Tagged With: , , , 1 Comment

Mám vo svojom okolí viacero kotlebovcov. Nie všetci sú rovnakí. Jedni volili „vodcu“ preto, že nesúhlasia s liberálmi, ale názorovo bližšiu politickú stranu nenašli. Druhí majú trošku extrémnejšie názory, ale ešte stále nie sú fašisti. No, a tretí naozaj fašistami sú a ich pomýlené mozočky z duše nenávidia všetko, čo je ruské, komunistické a každého, kto porazil hitlerovcov a domácich zradcov gardistov. A presne v tomto duchu konajú aj oni sami: spriahli by sa aj s diablom osobne, aby si zvýšili preferencie. A tak sa Kotleba stretol kedysi so Sulíkom, a potom aj so smerákmi, aby tajne dohodli spoluprácu.
Prostredníctvom svojich  portálov, najprv protiprudu.sk,  a teraz aj kulturblog.sk sa, medzi iným, snažia povaliť na lopatky aj náš časopis Zem&Vek. Vadia im moje články o druhej svetovej vojne, v ktorých Rusi vyhrávajú, a náckovia sú tí zlí. A zúria poriadne, lebo nedokážu „prežuť“ fakt, že masakru v Katyni spáchali ich „bratia“  v zbrani fašouni a banderovci.
Zrazu pre nich začali byť priateľmi aj Američania. Tak sa ich autor, ktorý sa o svoje súkromie musí hrozne báť, lebo sa ukrýva za prezývkou Aeneas, snaží vytvoriť dojem, že druhá svetová vojna v Juhoslávii azda bola hra deciek s prakom. Pritom v nej zomrelo 1,5 milióna ľudí. Väčšinu z nich najbrutálnejšie povraždili práve nacistickí prisluhovači: chorvátski ustašovci, moslimská Handžar divízia a srbskí četníci. Títo poslední spolupracovali s Nemcami, vraždili partizánov, a zároveň dostávali podporu od Angličanov. A to preto, že sa oficiálne volali Kráľovské vojsko vo vlasti. Určenie „vo vlasti“ je tam preto, že kráľ zdrhol do Londýna. Angličania prestali podporovať četníkov a začali posielať zbrane partizánom až na konci vojny, keď pochopili, že partizáni spolu s Rusmi vyhrajú. Teda, v duchu slobodomurárskeho hesla „ak nad nimi nevyhráš, tak sa k nim pridaj“. A tak Aeneas píše nezmysly o tom, ako Američania a Rusi po celý čas vrúcne spolupracovali. Nie je to pravda. Rovnako ako nezmysly o juhoslovanskom kráľovi Petrovi II. Narodil sa v roku 1923, a mal vládnuť od roku 1934, teda mal len 11 rokov. Keď sa Juhoslávia začala (najprv vnútorne) deliť, mal 13 rokov. Ja som nikde nenapísal, že mal 13, keď jeho strýko regent podpísal pakt s Nemcami. To si kotlebovec Aeneas „vycucal z prsta“. Petar II. v roku 1941 ušiel spolu aj s ministrami lietadlom cez Grécko a Palestínu do Londýna. Nikde som nenapísal, že jeho odchod zavinil jeho strýko Pavle. To si zas kotlebovec vymyslel. Ale z nejakého dôvodu má potrebu riešiť detaily v mojich článkoch, ktoré sú pre slovenského čitateľa nepodstatné a nijako nemenia podstatu celého textu.
V ďalšom článku, kde som písal o leteckej bitke pri meste Niš medzi Američanmi a Rusmi, kotlebovské tvrdenie, že išlo o chybu navigačného zariadenia a že sa Amíci ospravedlnili, to bolo oficiálne americké vysvetlenie. Ale Rusi tvrdia, že to tak nebolo. Je mi ľúto, ale nemôžem za to, že kotlebovcom sa americké zdôvodnenie viac páči, než ruské. A čo majú fašisti s mestom Niš? Nuž, je tam druhý najväčší zachovaný koncentračný tábor v Európe (tak tvrdia tamojší sprievodcovia). Za každého partizánmi zabitého Nemca, nacisti strieľali 100 nevinných ľudí. Obete im zabezpečoval hádajte kto. No, srbskí žandári a četníci, teda prisluhovači nacistov. Takí istí prisluhovači, ako boli Hlinkove gardy na Slovensku, ktoré sú pre kotlebovcov vzorom.
Potom píše o meste Bela Crkva a vehementne odmieta moje tvrdenie, že názov má niečo dočinenia s Bielymi Rusmi, ktorí tam boli kolonizovaní. Nuž, jasne, aj blbec by pochopil, že Bela Crkva sa zo srbčiny prekladá ako Biela cirkev či Biely kostol. To nie je sporné. Vraj verí webu miestnej turistickej organizácie. Ja by som na jeho mieste bol opatrnejší, lebo aj v Chorvátsku tvrdia, že Mikuláš Újlaky bol Chorvát, pritom pochádzal od Hlohovca. A že vraj ako prvý použil šachovnicu ako chorvátsky symbol. Pritom išlo o romboídnu šachovnicu so žltými a čiernymi políčkami, čo bol erb benátskeho grófa De Teck. S Chorvátskom a jeho dnešným štátnym znakom to nemá nič spoločne. Ale miestna turistická organizácia takto zavádza návštevníkov. Tak isto vám žiadny rakúsky turistický web o ňom nepovie nič. Pritom tento šľachtic mal vo svojej moci celý Burgenland. Ale, aby som sa vrátil k Belej Crkve. Kedysi, keď mesto nepatrilo Srbsku, volalo sa Weisskirchen, ale v čase, keď bolo pripojené k novému štátu, Juhoslávii, tam prišli Rusi, už tam nebolo katolíkov, ale pravoslávne obyvateľstvo srbské, rumunské a ruské, ktoré si postavilo iný biely kostol a dnes sa už názov mesta stotožňuje s ním, a nie s pôvodným katolíckym kostolom, nemeckými obyvateľmi či názvom. Prečo sa kotlebovci tohto chytili? Asi preto, že toto mesto sa nachádza v Banáte, a odtiaľ pochádzajú najváčší balkánski hrdlorezi, volksdeutscheri, z ktorých bola vytvorená SS divízia Prinz Eugen. Volksdeutscherom bol aj Alexander  Löhr, veliteľ Luftwaffe, ktorý  dal bombardovať Belehrad v roku 1941. Na internete sa o ňom dočítate, že bol jedným z troch Rakúšanov v službách nemeckého vojnového letectva. Pritom Löhr sa narodil v rumunskom meste Turnu Severin a bol pravoslávny. A druhý z troch „Rakúšanov“ sa volal Rendulić. Ale nevadí. Niektorí si myslia, že pravda sa dá ohnúť krikom. A kotlebovci v tomto nie sú výnimkou.
O Čiernej Hore by mali kotlebovci čítať aktuálne články, tak by sa dozvedeli o úplatkoch Billa Clintona smerom k čiernohorskému prezidentovi a premiérovi Milovi Djukanovićovi. Spisy sú v Clintonovej bibliotéke a hovoril o tom aj juhoslovanský premiér Momir Bulatović. Nikdy  som nespochybňoval fakt, že juhoslovanská armáda pôsobila proti NATO aj z územia Čiernej Hory počas bombardovania v roku 1999. Faktom však je, že NATO tam svoje bomby nezhadzovalo. Končili v Jadranskom mori. A to na základe  dohody medzi  Clintonom a Djukanovičom. Písal som o tom v iných  článkoch, ale kotlebovci ich nie všetky čítali. Ja za to nemôžem. Tiež nepíšem dizertačnú prácu, aby som každú vetu vyzdrojoval k spokojnosti anonymného kotlebovca, ktorý sa skrýva za menom trójskeho utečenca Aenea, ktorý potom zakladal Rím. V tomto prípade je to však skôr trójsky kôň.  Ja píšem publicistické články, nie odbornú aliteratúru. A to, že jemu sa nepáčia, no budiž, jeho problém.
Keď ide o straty NATO počas „humanitárneho“ bombardovania v roku 1999, kotlebovec nacionalista označil web červených baretov za nacionalistický. Lenže jeho autori nielen že sú nacionalisti, ale zároveň bývalí príslušníci zvláštnych jednotiek, ktorí medzi iným boli v prvých radoch počas vojen v Chorvátsku, Bosne aj Kosove. Vedia, ako bojovali a čo sa im podarilo. Samozrejme, že aj ich  počty sa líšia od oficiálnych vládnych.  Zastrelili aj prozápadného premiéra Zorana Djindjića. Jednotka bola zrušená s príchodom „demokratickej moci“.  Ja mám tento zoznam, ktorý uvádzajú oni,  potvrdený aj z ďalších zdrojov. Aj ja osobne som dostal povolávací rozkaz, nastúpiť ako radista srbskej protivzdušnej obrany. A viem, že USA sa veľmi snažili ututlať aj stratu toho jedného lietadla F117A, ktorého trosky im pijú krv, vystavené v múzeu v Belehrade. Keď bolo zostrelené, toto lietadlo padlo 30 kilometrov od môjho mesta, teda neďaleko. Ale tiež neďaleko chorvátskej hranice. Málo chýbalo, aby sa jeho trosky do rúk Srbov nedostali. Potom by kotlebovci mohli tvrdiť, že nie sú dôkazy a skutok sa nestal.
Na druhej strane kotlebovský autor sám priznáva, že NATO spočiatku napočítalo 120 zničených srbských tankov, hoci ich nakoniec bolo len 26. Tak, prečo verí americkej propagande aj naďalej? V tých lietadlách sú miliardy dolárov a Amerika nechce prísť o kšefty, keď sa zákazníci dozvedia, že ich armáda je poraziteľná a lietadlá padajú. Čiže, v koho záujme a za koho peniaze kotlebovci vykrikujú a broja proti Sudeckému?
Bežte na stráž, kotleby, lebo intelektuálna záťaž vám nerobí dobre. Môžete ma nenávidieť, ale to je fuk, ja vás k životu nepotrebujem. Moji dedovia vyhrali druhú svetovú vojnu na strane partizánov. Bránili sa pred takými, ako ste vy.
Tuto je odkaz na článok kotlebovského honiča hoaxov, ktorý chce byť Smatanom namiesto Smatanu:
Toto stanovisko je moje osobné a nemusí odrážať postoj mesačníka Zem&Vek a jeho ďalších redaktorov.
Ratko Sudecký
One Response to "Fašistický trójsky kôň v alternatíve"
  1. Ahoj Ratko,
    na fb nemôžem reagovať, lebo ste ma na stránke z nejakého dôvodu zablokovali.
    Namiesto toho, aby si relevantnými argumentmi obhajoval svoje predchádzajúce tvrdenia/ vyvracal moje, tak si to celé poňal ako útok proti svojej osobe a zaobalil si to do novej znôžky nezmyslov. Mne osobne si ukradnutý, len som reagoval na informácie, ktoré si uviedol. Je zarážajúce, že nedokážeš prijať slušnú a vecnú kritiku.
    S pozdravom Janko Pastuszek

Pridaj komentár

  & Časopis