Londýn vyhostil čínskych agentov, ktorí sa tvárili ako novinári

· Čas čítania: 2 min.
Foto: barrettnewsmedia.com

Britský denník Daily Telegraph informoval, že Veľká Británia zo svojho územia vyhostila troch čínskych špiónov, ktorí pracovali a vydávali sa za novinárov. Tvrdí sa o nich, že sú spravodajskí dôstojníci pekinského ministerstva štátnej bezpečnosti. Argumentom boli slová nemenovaného člena vlády.

„Ich skutočnú identitu odhalila MI5 a odvtedy boli nútení vrátiť sa do Číny“, uvádza britská tajná služba. Všetci traja „pracovali pre rôzne čínske mediálne agentúry“ a pricestovali do Británie v posledných 12 mesiacoch. Názov čínskych agentúr nebol konkretizovaný.

Vzťahy medzi Spojeným kráľovstvom a Čínou sú napäté. Londýn kritizoval pekinské zásahy v Hongkongu a Xinjiangu, zároveň „zakázal“ jej spoločnosť Huawei z bezpečnostných dôvodov.

Britské regulačné úrady nedávno odobrali licenciu čínskej spravodajskej sieti CGTN po zistení, že štruktúra porušila britské zákony. Držiteľ licencie CGTN, spoločnosť Star China Media Ltd., údajne nemala dostatočný dohľad nad sieťou a nedodala dôkaz, že prevodom do inej mediálnej skupiny sa zbaví kontaktov s čínskou komunistickou stranou.

Satelitný vysielateľ v anglickom jazyku už dlho čelí kritike za to, že vo vysielaní obhajuje pozície Pekingu. V Spojených štátoch je to jedno zo siedmich čínskych médií, ktoré boli označené ako štátom sponzorované subjekty a nie ako nezávislé médiá. Mohli by sme väčšie médiá na Slovensku označiť za plne nezávislé a autonómne? Nenašli by sme tam podobných „zamestnancov“ cudzích záujmov, akých Londýn práve vyhostil?

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

Zdroje:

(1) China bans BBC World News TV channel in response to Ofcom ban on China Global TV; autor: Charlotte Tobitt; Press Gazette, 12.2.2021

(2) UK quietly expelled Chinese spies who posed as journalists; autor: Dan Sabbagh, Patrick Wintour; The Guardian, 5.2.2021

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

 

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2021

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Pridaj komentár