Domáci elektronický obchod v Číne vzrástol vlani o 31,6 percenta na 3,2 bilióna jüanov (490 miliárd $) v rámci prechodu z exportnej ekonomiky na hospodárstvo orientované na spotrebiteľov. Celkový maloobchodný predaj spotrebného tovaru v krajine tak dosiahol 30,1 bilióna jüanov (4,6 bilióna dolárov) v roku 2015.
„Podiel spotreby na sociálnom ekonomickom raste dosiahol 66,4 percenta, čo v porovnaní s rokom 2014 predstavuje nárast o 15,4 percenta,“ uviedol na tlačovej konferencii minister obchodu ČĽR Gao Hucheng a dodal, že spotreba stimulovaná predovšetkým domácim dopytom bude v roku 2016 naďalej rásť. Vývoz v Číne za rovnaké obdobie však klesol o 1,8 percenta na 14,14 bilióna jüanov (2,15 bilióna dolárov) a dovoz o 13,2 percenta na 10,45 bilióna jüanov (1,59 bilióna dolárov).
Podľa ministra Huchenga sú čísla v porovnaní so svojimi konkurentmi a na svete stále lepšie. „V roku 2015 sa očakáva, že podiel Číny sa na celosvetovom obchode zvýši o jeden bázický bod z 12,2 % nad 13 %, čo je najrýchlejší rast vôbec,“ uviedol šéf čínskeho hospodárskeho rezortu. Ako pripomenul, v roku 2015 dosiahla Čína obrat v dovoze a vývoze služieb 713 miliárd $, čo predstavuje najväčší podiel v objeme čínskeho zahraničného obchodu.
Hospodársky rast Číny klesol na 6,9 percenta v roku 2015, čo je najpomalšie tempo za posledných 25 rokov. Peking sa tento rok preto zameriava na jeho zvýšenie na 7 percent.
Zdroj: https://www.rt.com/business/333352-china-commerce-trade-economy/