Slová, čísla, obrázky, správy o „spoľahlivých faktoch“ počas koronavírusovej krízy

zdroj : www.globallookpress.com © Xinhua

Každú sekundu slová, čísla, obrázky a správy o koronavírusovej kríze určujú verejnú diskusiu v médiách a politike na celom svete – a verejný a súkromný život celých spoločností. Sila slov a obrazov je príslovečná – rovnako ako sila čísiel a správ v našom modernom svete. Ich použitie určuje vnímanie reality, a teda aj samotnú realitu. Najmä seriózna žurnalistika by si mala byť toho dobre vedomá.

Nejde len o rozlišovanie medzi „infikovanými“ a „pozitívne testovanými“, medzi „ohniskami“ a „správami o pozitívnych výsledkoch testov“ alebo „počtom prípadov“, ako aj medzi „mŕtvymi na koronavírus“, „pozitívne testovanými mŕtvymi“ a skutočnými „úmrtiami v dôsledku SARS-CoV-2 “. Už samotným rozšíreným výberom slov „nakazený“, „ohnisko“ a „úmrtie na koronavírus“ sa vytvára vnímanie určitej faktickej situácie, doslova je vyrobené. S celkom reálnymi účinkami.

Existujú dôkazy o tom, že vírus je nový, predovšetkým v tom zmysle, že bol „novo“ zaregistrovaný, najmä prostredníctvom tzv. testov PCR . Tieto nedetegujú vírus samotný, ale molekulárny vírusový materiál. Tieto testy sú spojené s základným problémom čo a ako presne testujú a či vôbec dokážu niečo odhaliť. Výrobca testovacej súpravy PCR výslovne popisuje ako „obmedzenia“, že by sa nemali používať ako priamy dôkaz klinickej diagnózy.

Okrem problému s testom je potrebné vziať do úvahy aj vzťah medzi počtom testov a tými, ktorých testovali s pozitívnym výsledkom. Ak tento pomer zostáva približne rovnaký, nie je možné urobiť vyhlásenie o narastajúcej miere šírenia nákazy. Podľa oficiálnych údajov Inštitútu Roberta Kocha (RKI) nedošlo v tomto vzťahu k žiadnym významným zmenám (strojnásobením počtu testov sa strojnásobí pozitívnosť testov).

Aby bolo možné urobiť vyhlásenie o tom, či je niečo nové a ako je to rozšírené, vyžadujú sa porovnávacie údaje. Nie sú však k dispozícii. Nie sú známe žiadne údaje o tom, ako dlho už je novo testovaný vírus medzi nami a ako sa rozšíril. Počet v súčasnosti infikovaných nie je známy z dôvodu dostupných reprezentatívnych údajov o testoch (okrem problému čo tieto testy vlastne presne ukazujú).  Väčšinou neškodný (dokonca asymptomatický) priebeh u pozitívne testovaných hovorí o predtým nepozorovanom rozšírení (a zodpovedajúcej imunizácii).

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

Zdroj: Worte, Zahlen, Bilder, “Nachrichten” – zur “verlässlichen Faktenlage” in der Corona-Krise , rt.com, 1.8.2020

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]. UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply