Vojna proti hotovosti

foto: archív

V čase izolácie a dobrovoľnej karantény čoraz viac jednotlivcov a firiem prechádza na bezhotovostné platby. V snahe zabrániť šíreniu koronavírusu využívame viac on-line nakupovanie a digitálne formy peňazí ako sú bankové karty, digitálne peňaženky atď. Výsledkom je, že fyzická hotovosť už nie je kráľom.

Podľa niektorých expertov je súčasný stav príležitosť na prebudovanie spoločnosti. Bez fyzických peňazí budú ľudia ľahko monitorovateľní, kontrolovateľní, manipulovateľní. Jednoduchšie prídu o svoje osobné údaje. Uzamknutie bude hrať priamo do karát vlády (a jej firemných partnerov). Za týmto účelom sa už nejaký čas vedie vojna proti hotovosti. O čo presnejšie ide? O zosúladenú kampaň zameranú na posunutie spotrebiteľov smerom k digitálnemu obchodnému režimu. Takému modelu obchodovania, ktorý je možné ľahko monitorovať, z ktorého je jednoduché ťažiť údaje, ktorý sa dá hacknúť, ktorý umožňuje kradnúť a podľa potreby konfiškovať.

„Skutočným dôvodom tejto vojny proti hotovosti je väčšia moc vlády. Ľudia budú mať menej súkromia. Elektronický obchod uľahčuje veľkému bratovi vidieť, čo robíme, a tým uľahčuje zamedzenie aktivít, ktoré sa mu nepáčia,” hovorí ekonóm Steve Forbes.

Rovnako ako vojna proti drogám, či proti terorizmu, aj vojna proti hotovosti sa prezentuje verejnosti ako prostriedok boja proti teroristom, obchodníkom s drogami, daňovým únikom a aktuálne aj proti chorobe COVID-19.

Digitálna mena poskytuje vláde a jej firemným partnerom dokonalý spôsob sledovania, kontroly a trestania. Podobne ako cez GPS pozície, či lokalizácia cez mobilných operátorov, aj digitálna hotovosť, teda platby pomocou platobnej karty, alebo mobilného telefónu, sa stáva nástrojom policajného štátu.

Nie je to tak dávno, čo sa odhadovalo, že do roku 2020 inteligentné telefóny a kreditné karty úplne nahradia hotovosť. Na základe takéhoto časového plánu prijíma stále väčší počet firiem politiku bezhotovostných platieb. Bezhotovostné platby už nie sú doménou leteckých spoločností, hotelov, autopožičovní, reštaurácií a maloobchodu, vo Švédsku prijímajú digitálne peniaze aj bezdomovci a cirkvi.

Novinárka Lisa Rabasca Roepe na stránkach The Week tvrdí, že fyzické peniaze už nie sú potrebné. Nosiť hotovosť je nepohodlné, prístup k bankomatom je nákladný a dnes už dokážu ľudia získavať rôzne odmeny za to, ak použijú digitálne aplikácie. Stále viac a viac maloobchodníkov a obchodov akceptuje služby ako Apple Pay, peňaženka Google, Samsung Pay a Android Pay. Alebo si vyvinuli svoje vlastné platobné aplikácie.

Zdroj: https://openiazoch.zoznam.sk/cl/203396/Vojna-proti-hotovosti-Fyzicke-peniaze-ako-obet-pandemie-COVID?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=openiazoch

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

VyhlásenieNázory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected].

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

 

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

One Response

Leave a Reply