Za Progresívne Slovensko a Spolu vyhral voľby marketing

Tagged With: , , , , , Add Comment

Falošná alternatíva, falošné vlastenectvo, falošná proľudovosť – to boli hlavné ingrediencie marketingovej kampane PS a Spolu. Podobne ako pri Čaputovej, ich marketingová agentúra zase raz zvolila lacné a úderné heslá evokujúce solidaritu s ľudom a vzbudzujúce dojem falošnej alternatívy, ktoré už tak dôverne poznáme z bilbordov Kisku a Čaputovej či z protestov Za slušné Slovensko: „Slovensko potrebuje zmenu! Na každom hlase záleží! Poď voliť!“

PS a Spolu ukazovali samy seba ako alternatívu, teda ako ľudí, ktorí sú proti mainstreamu (podobnú kampaň zvolila aj SaS). Martin Dubéci si na jednom zo svojich videí dokonca vypožičal známe heslo, ktoré používajú ľudia zo skutočnej alternatívy – ostrovy pozitívnej deviácie. Táto samoštylizácia do alternatívy (My sme zmena) bola hlavným motorom kampane progresívcov. Hoci ide o totálnych individualistov, aj oni využívali heslá navodzujúce ilúziu tzv. komunitarizmu, napr.: Musíme sa spájať. Dubéci sa oháňal pojmom občianska spoločnosť, ktorý pochádza z 18. storočia a pôvodne znamenal niečo úplne iné ako dnes. Tento termín, ktorý evokuje občiansku participáciu, v skutočnosti zneužil Karl R. Popper, ideový otec Sorosovej doktríny otvorenej spoločnosti. Otvorenej voči každému okrem tzv. nedemokratických živlov, ktoré usilujú o spoločnosť uzatvorenú (napr. socialisti, národniari, kresťania). V jednom z propagačných videí takisto vyvolávali dojem, že oni sú tí proľudoví, tí, ktorí reprezentujú záujmy obyčajných ľudí. Nie sú iba bratislavská kaviareň, to je vlastne len propaganda proti nim. A tak zverejnili video, v ktorom ukázali, že cestujú aj po regiónoch (bodaj by necestovali za toľké peniaze od sponzorov).

Autor: Ondrej Červeník

KÚPIŤ ZEM&VEK JÚL 2019

Zem a Vek
Zopár slov o autorovi...

Pridaj komentár

  & Časopis