ZEM&VEK NIEKOĽKONÁSOBNE PREDSTIHUJE MAINSTREAM

Predajnosť tlačených médií rapídne klesá a tak sa podobne ako Denník N odvolávajú na silu v online prostredí. Aká je však realita?

Medzi najsilnejšie digitálne komunikačné médiá patrí Facebook. Práve preto sme sa v rámci online zamerali na túto sociálnu sieť. Všimli sme si, že FB stránky tzv. štandardných mainstreamových médií, ktoré zvyknú mať výrazne viac fanúšikov a počty videní ako Zem&Vek, sú na tom biednejšie, ako by ste čakali, pokiaľ ide o zdieľania. „Lajky“ a videnia sa dajú nahnať aj platenou reklamou (sponzoringom). Počty zdieľaní sa však umelo ovplyvniť nedajú, pričom práve ony vypovedajú o skutočnom záujme o obsah a reálnom dosahu danej stránky na verejnosť.

Aby sme však naše tvrdenie nezakladali len na náhodne vybraných príspevkoch, rozhodli sme sa uskutočniť exaktné meranie a jeho štatistické spracovanie. Porovnávali sme facebookové stránky Zem&Vek, Denníka N, Aktualít.sk, SME, týždenníka .týždeň, Hospodárskych novín a Pravdy. U všetkých sme zrátali počet príspevkov a celkový počet ich zdieľaní počas obdobia 14 dní. Po ich vydelení nám vyšiel priemerný počet zdieľaní na príspevok. Čísla vidíte v priloženom grafe. Priemer Zem&Vek predstavuje takmer 58 zdieľaní príspevku, kým u Denníka N je to necelých 25 zdieľaní, teda menej ako polovica. Nehovoriac o ďalších sledovaných médiách, kde sa priemerné počty pohybujú okolo desiatich zdieľaní na príspevok.

Na základe týchto čísiel môžeme zodpovedne prehlásiť, že na najväčšej sociálnej sieti máme väčší dosah ako mainstream, napriek tomu, že nás nikto nedotuje a nemáme príjmy z reklamy. Tieto výsledky sú dostupné pre každého a na rozdiel od prieskumov verejnej mienky si ich má možnosť každý aj overiť a spočítať.

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

[plsc_button url=“http://bit.ly/podporit-zemavek“ target=“_blank“ color=“red“ style=“flat“ radius=“semiround“ size=“lg“]CHCEM PODPORIŤ[/plsc_button]

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Pridaj komentár