11 ton vody a „špeciálny kontajner“ museli použiť na uhasenie Tesly v Rakúsku

Ilustračné foto: Shutterstock

Pred týždňom otvoril Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration) vyšetrovanie, týkajúce sa funkcie Smart Summon spoločnosti Tesla. Následne prebehla médiami správa o tom, že bola podaná petícia s vyhlásením NTHSA, v ktorej sa tvrdí, že spoločnosť používa aktualizácie softvéru na zakrytie nebezpečných problémov s batériou.

 
Článok pokračuje pod reklamou.


Najnovší príklad pochádza z Rakúska po tom, čo sa automobil Tesla stal účastníkom nehody a začal horieť. Požiarne zbory museli použiť špeciálny kontajner na prepravu zvyškov vozidla a batérie. Podľa spravodajstva ORF, 57-ročný vodič stratil kontrolu nad autom a narazil do stromu, keď najprv zasiahol zábradlie, ktoré malo požiar spôsobiť. Vodič mal šťastie, pretože „ľudia prechádzajúci okolo miesta nehody okamžite vybrali muža z vozidla a zavolali pohotovostné zložky.“

Aby bolo možné oheň uhasiť, ulica bola uzavretá a orgány požiarnej ochrany museli priniesť kontajner pre schladenie dopravného prostriedku. Použitá nádoba, vhodná pre všetky bežné elektrické vozidlá (s rozmermi 6,8 x 2,4 x 1,5 metra a hmotnosťou 3000 kg) obsahovala 11 tisíc litrov vody a navrhli ju pre elimináciu najväčšieho rizika pri nehode elektrických áut – vzplanutia batérie. Batéria je namontovaná na spodnej strane auta a obsahuje kyseliny a chemikálie, ktoré môžu pri požiari ľahko uniknúť a ohroziť prítomných.

Problémom je, že podľa článku ORF bolo potrebných 11 tisíc litrov vody, aby bola Tesla uhasená, kým priemerný požiar motora vyžaduje len okolo 2 tisíc. Hovorca požiarneho zboru Peter Hölzl varoval, že elektrické auto sa môže vznietiť aj tri dni po počiatočnom požiari, čím sa problém spoločnosti Tesla s ohňom ukazuje ako veľmi reálny a nebezpečný a varovania NHTSA ako relevantné.

Pramene:

[1] Tesla’s Summon-Your-Car Feature Spurs U.S. Safety Inquiry; autor: Dana Hull; Bloomberg, 2.10.2019

[2] Tesla under investigation on claim it throttled batteries to hide fire risk; autori: Lora Kolodny & Annie Palmer; CNBC, 4.10.2019

[3] Brennender Tesla muss in Kühlcontainer; ORF Tirol, 4.10.2019

[4] NHTSA Has Eye on Tesla over Safety Concerns; autor: Sebastian Blanco; Car and Driver, 4.10.2019

[5] Brennende E-Autos als große Gefahr; ORF Tirol, 21.6.2019

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

[plsc_button url=”http://bit.ly/podporit-zemavek” target=”_blank” color=”red” style=”flat” radius=”semiround” size=”lg”]CHCEM PODPORIŤ[/plsc_button]

Vyhlásenie: Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi vydavateľstva Sofian, s.r.o. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Vydavateľstvo Sofian, s.r.o. nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Sofian, s.r.o. dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected].

UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

PREDPLATNÉ ZEM&VEK 2022

 

Náš časopis sa chce vymaniť z bežných stereotypov nielen svojím obsahom a spracovaním, ale aj tým, že nebude publikovať inzerciu a reklamy. K predplatnému síce neponúkame zľavy v hypermarketoch a kozmetických štúdiách, ale našim najúprimnejším poďakovaním za Vašu priazeň je rozšírenie Vášho časopisu. Ostávame aj naďalej bez akejkoľvek reklamy a preto sa nemusíme spovedať žiadnym sponzorom, inzerentom ani politickým stranám. Práve toto je jediným a skutočným kritériom nezávislosti, vďaka ktorej môžeme slúžiť iba Vám, čitateľom. Aj z tohoto dôvodu sme výlučne závislí iba na predaji a predplatnom. Srdečne ďakujeme za Vašu podporu.

 

OBJEDNAŤ PREDPLATNÉ

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Leave a Reply