Čaputová robila zadarmo reklamu kníhkupectvu, ktoré rado cenzuruje

· Čas čítania: 2 min.
Foto: FB Zuzany Čaputovej

Bolo to kníhkupectvo Artforum, ktoré ako prvé na Slovensku začalo cenzurovať. Už v roku 2013 vyradilo z predaja knihu T. E. Rostasa Mlčanie. Oficiálne to zdôvodnilo podobne, ako obchodný reťazec Billa, keď prestal predávať časopis Zem&Vek – každý má vraj právo predávať, čo chce. „Na svete neexistuje kníhkupec, ktorý by mal vo svojom výklade každú knihu na svete. U nás sa pri výbere kníh, ktoré chceme zaradiť do predaja, riadime aj vnútorným presvedčením. Nestaviame sa do úlohy cenzora, ale snažíme sa vyberať tituly, ktoré sedia k našej značke,“ uviedol riaditeľ Artfora Vladimír Michal pre denník Sme v roku 2013, na margo zákazu predaja Mlčania. Nestáva sa však bežne, že by kníhkupectvo odmietlo predávať knihu, ktorá sa stala bestsellerom. Vyraďovanie kníh na základe „vnútorného presvedčenia“ je len jemnejším výrazom pre cenzúru.

Tomu istému Artforu nedávno Zuzana Čaputová urobila zadarmo reklamu. Upozornil na to portál Eurorešpekt, pričom dodal: „Všetci vieme, že kníhkupectvo v centre mesta na Kozej je hniezdom ľudí, ktorí nenávidia Slovensko, Hríbovcov, Hvoreckých, Gálov a podobných, kde sa organizujú besedy na ktorých sa kritizuje a nenávidí všetko slovenské a kde sa na našu vlasť doslova vracia žlč.“

Prezidentka zverejnila svoje fotografie v kníhkupectve, pričom na viacerých je jasne vidieť logo Artfora. K tomu napísala: „Cestou z práce som si zašla kúpiť knihu do neďalekého kníhkupectva. Vydávať a predávať knihy je aj v dobrých časoch viac poslaním ako podnikaním. Kníhkupci a vydavatelia majú za sebou naozaj ťažké chvíle. S príchodom krízy sa podobne ako mnohí ďalší podnikatelia dostali do veľkých problémov. Chcem vás preto povzbudiť, aby ste si v najbližších dňoch zašli kúpiť knihu od svojho obľúbeného vydavateľa do kníhkupectva, kde vám vedeli vždy dobre poradiť a pomôcť. Dnes aj oni potrebujú vašu pomoc.“

Za všetky kritické komentáre, ktoré za túto „nestrannosť“ Čaputová zožala, spomeňme tento: „Som myslela, že ste prezidentka a nie influencer…( niekto, kto robí reklamu na soc. sieťach, napr. Plačková). Keď mal onehdá Gašparovič na kombinéze logá, bolo z toho veľké haló, že sa to pre prezidenta nehodí, aby robil reklamný pútač… a táto reklama mi tiež nepríde kóšer. Navyše, ťažké časy majú za sebou a najmä ešte len pred sebou, mnohí iní/skoro všetci (a nielen podnikatelia…); to ponavštevujete všetkých a urobíte im takéto promo?“

Zdroje: Sme, Eurorešpekt, FB Zuzany Čaputovej

Ak vás článok obohatil o ďalší uhol pohľadu, podporte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova. Ďakujeme.

CHCEM PODPORIŤ

 

ZDIEĽAJTE ČLÁNOK

Pridaj komentár